کد خبر: ۲۷۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶
اینترهارمونیکها، بخصوص اینترهارمونیک‌های مرتبه اول و دوم، در هنگام مدولاسیون با فرکانس اصلی یا سایر هارمونیک‌ها می‌توانند باعث تولید فلیکر شوند. از مهمترین منابع تولید اینترهارمونیکها، موتور‌های دارای کنترل دور هستند که بعضا موتور‌های با تکنولوژی اینورتر نیز نامیده شده اند.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: اینترهارمونیکها، بخصوص اینترهارمونیک‌های مرتبه اول و دوم، در هنگام مدولاسیون با فرکانس اصلی یا سایر هارمونیک‌ها می‌توانند باعث تولید فلیکر شوند. از مهمترین منابع تولید اینترهارمونیکها، موتور‌های دارای کنترل دور هستند که بعضا موتور‌های با تکنولوژی اینورتر نیز نامیده شده اند.
بخصوص در اماکنی که بار‌های روشنایی توسط UPS تغذیه می‌شوند، به دلیل سطح اتصال کوتاه پایین باس DC، اینترهارمونیک‌ها از پتانسیل بالایی برای تولید فلیکر برخوردارند.
اگر به یاداشتی که در خصوص تئوری جوونز نوشته شده مراجعه شود، می‌توان پارادوکس جوونز در این مساله را بصورت زیر تئوریزه کرد:
۱- حذف یارانه‌ها در صنعت برق منجر به توسعه بکارگیری موتور‌های دارای کنترل دور می‌شود که باعث صرفه جویی انرژی قابل توجهی (به نسبت موتور‌های معمولی) می‌شوند.
۲- بکارگیری موتور‌های دارای کنترل دور منجر به ایجاد فلیکر می‌شود.
۳- افزایش فلیکر منجر به افزایش ناراحتی‌های چشمی می‌شود.
۴- افزایش ناراحتی‌های چشمی منجر به افزایش هزینه‌های درمان می‌شود.

 

منبع: وبلاگ فرهاد یزدی

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار