کد خبر: ۲۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶
در فوریه ۱۹۹۷ اولین مدل یک نوع کاملا جدید ترانسفورماتور قدرت خشک با نام درایفرمر در سوئد به ثبت رسید. طراحی این ترانسفورماتور بر مبنای استفاده از کابل فشار قوی با عایق پلی اتیلن کراس لینک شده XPLE، به جای عایق کاغذ و روغن در ساختار سیم پیچ ترانسفورماتور بنا نهاده شده است.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در فوریه 1997 اولین مدل یک نوع کاملا جدید ترانسفورماتور قدرت خشک با نام درایفرمر در سوئد به ثبت رسید.
مقارن با پایان سال 1999 شرکت ABB از اولین نمونه این ترانسفورماتور در نمایشگاهی رونمایی کرد. طراحی این ترانسفورماتور بر مبنای استفاده از کابل فشار قوی با عایق پلی اتیلن کراس لینک شده XPLE، به جای عایق کاغذ و روغن در ساختار سیم پیچ ترانسفورماتور بنا نهاده شده است.

ترانسفورماتور کابلی


کابل پیشرفته XPLE در بسیاری از کشورها، به طور معمول با شدت میدانی تا حد15kV/mm یعنی 5 برابر شدت میدان در طرح های اپوکسی و فایبر گلاس استفاده می شود.
ساختار این نوع ترانسفورماتور ساده بوده و بنابر ادعای سازندگان، به همان سادگی بیان شده توسط معادلات ماکسول است.


ترانسفورماتور کابلی دارای مزایایی هم برای مصرف کنندگان و هم محیط زیست می باشد. حذف روغن سبب زدودن خط آلودگی خاک و آب های زیر زمینی کاهش خط آتش سوزی و انفجار ترانسفورماتور می شود.
این طرح جدید همچنین قابلیت نصب در مکان هایی همچون نزدیکی دریاچه ها و رودخانه ها، زیرزمین، معادن، نواحی پرجمعیت و به خصوص بدلیل کاهش آلودگی محیط زیست در نیروگاه های آبی را دارا می باشد.

 ترانسفورماتور کابلی

منبع: فصلنامه ترانسفورماتور

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار