کد خبر: ۲۷۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
بزرگ‌ترین تامین مالی در بورس انرژی ایران به ارزش چهار هزار میلیارد ریال برای تامین مالی صنعت برق شنبه آینده برگزار می‌شود.
به گزارش برق نیوز، از کارکرد‌ها و وظایف اصلی بازار سرمایه، فراهم کردن شرایط برای تامین مالی پروژه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است که آمار از رشد قابل توجه آن در دولت تدبیر و امید حکایت دارد.

در واقع، ضعف نظام بانکی در سال‌های اخیر سبب شده است به بازار سرمایه به عنوان محلی برای تامین مالی بنگاه‌ها و طرح‌های اقتصادی بیش از گذشته توجه شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تامین مالی طرح‌ها از طریق بازار سرمایه از رقم ۱۴۳ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۱، به یک هزار و ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵ رسید که بیانگر رشد ۷۵۰ درصدی است.

در این میان، بورس انرژی محلی برای تامین مالی بخش انرژی کشور به شمار می‌رود که تاکنون از ابزار‌های مالی مختلفی در آن استفاده شده است.

بر این اساس، سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده تازه‌ترین تامین مالی صنعت برق کشور قرار است در آغاز هفته آتی انجام شود؛ این تامین مالی قرار است از طریق انتشار «اوراق سلف موازی استاندارد» برای گروه مپنا با هدف تامین سرمایه در گردش و تامین مالی پروژه‌های سیکل ترکیبی این شرکت انجام شود.

این تامین مالی به عنوان بزرگ‌ترین تامین مالی تاریخ بورس انرژی و سال ۱۳۹۶ بورس اوراق بهادار به شمار می‌رود.


منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار