کد خبر: ۲۷۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶
فرانسه و کره جنوبی توافق کردند تا همکاری خود را در بخش انرژی هسته‌ای از جمله از رده خارج کردن راکتور‌های هسته‌ای ارتقا دهند.
به گزارش برق نیوز، بنا بر اعلام دولت کره جنوبی، این کشور و فرانسه توافق کرده‌اند با توجه به اینکه هر دو طرف به دنبال افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند در زمینه از رده خارج کردن راکتور‌های هسته‌ای و نیز تبادل تخصصی هسته‌ای سطح همکاری‌های دو جانبه را ارتقا دهند.

این توافق در جریان دیدار پایک لون گیو، وزیر انرژی کره جنوبی و نیکولاس هولو، وزیر انرژی تجارت و صنعت فرانسه به امضا رسید.

همچنین در همین راستا شرکت انرژی هسته‌ای کره (KHNP)، یک تفاهم‌نامه مشترک را با شرکت برق فرانسه (EDF) و شرکت هسته‌ای آروا برای ارتقای همکاری هسته‌ای به امضا رساندند.

بنا بر این توافق کره‌جنوبی می‌تواند از تخصص فرانسه در از رده خارج کردن راکتور‌های هسته‌ای مثل راکتور کوری یک که قرار است نخستین راکتور کره باشد که از رده خارج می‌شود استفاده کنند، این کار ممکن است ۱۵ سال طول بکشد.

شرکت EDF فرانسه هم‌اکنون در حال از رده خارج کردن ۹ راکتور بوده و مالک ۵۸ راکتور هسته‌ای است. فرانسه هم‌اکنون ۷۵ درصد از کل برق مورد نیاز خود را از طریق راکتور‌ها تامین می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار