کد خبر: ۲۷۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶
نایب رئیس هیأت مدیره انجمن تولید پراکنده ایران از افزایش قطع گاز نیروگاه‌های مقیاس کوچک خبر داد و گفت: وزارت نیرو اراده‌ای برای حل مشکل سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های مقیاس کوچک ندارد.
به گزارش برق نیوز، محمد بیات  در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلات وزارت نفت و وزارت نیرو بر سر سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کوچک برطرف شد؟ گفت: عدم سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کوچک حدود دو ماه است که از سوی شرکت گاز ادامه دارد و زمانی که وزارت نفت با این عنوان که باید راندمان نیروگاه‌های مقیاس کوچک به ۵۵ درصد برسد، سوخت تحویلی به این نیروگاه‌ها را با نرخ صنعتی محاسبه کرد، باعث شد در همان روز‌های نخست حدود ۱۷ نیروگاه به دلیل عدم توافق وزارت نفت با وزارت نیرو و قطع سوخت تعطیل شوند.

وی با اشاره به اینکه نباید تفاوتی میان نرخ سوخت نیروگاه‌های کوچک و نیروگاه‌های بزرگ قائل شوند و سوخت تمام نیروگاه‌ها باید با یک نرخ محاسبه شود، اظهار داشت: وزارت نفت تأکید دارد که باید راندمان نیروگاه‌های کوچک به ۵۵ درصد برسد، حال اینکه هیچ نیروگاهی و هیچ دستگاهی در کشور نمی‌تواند به این حد از راندمان برسد.

*وزارت نیرو اراده‌ای برای حل مشکل سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های مقیاس کوچک ندارد

بیات تأکید کرد: ظاهراً وزارت نفت و اعضای کمیسیون انرژی مجلس برای حل این مشکل راغب‌تر و پیگیرتر هستند، اما وزارت نیرو هیچ اراده جدی از خود برای حل مشکل سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های مقیاس کوچک نشان نمی‌دهد.

نایب رئیس هیأت مدیره انجمن تولید پراکنده ایران خاطرنشان کرد: با آمدن وزیر جدید نیرو امیدواریم تغییراتی در بدنه وزارت نیرو ایجاد شود، چرا که تیم قبلی تمایلی به وجود نیروگاه‌های مقیاس کوچک ندارد.

بیات ادامه داد: باید گفت: قبلاً تعداد نیروگاه‌هایی که به دلیل عدم سوخت‌رسانی تعطیل شده بودند به ۱۷ نیروگاه رسیده بود، اما این عدد در حال حاضر به ۲۳ نیروگاه رسیده است.

وی تصریح کرد: به هر حال طبق گفته‌های مقامات مسئول وزارت نیرو، شرکت گاز بابت سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کوچک ۷۵ میلیارد تومان از این وزارتخانه طلبکار است و ظاهراً طبق گفته‌های همین مسئولان پرداخت نیز شده است.

بر اساس این گزارش مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران هفته‌های قبل اعلام کرد در جلسه مشترک شرکت گاز و وزارت نیرو بخشی از بدهی نیروگاه‌های کوچک پرداخت و گاز تعدادی از این نیروگاه‌ها وصل شده است.

مومنی تصریح کرده بود: بخشی از مبلغ بدهی به شرکت ملی گاز پرداخت شده که مطابق آن گاز تعدادی از نیروگاه‌های CHP (سیستم تولید هم‌زمان برق و حرارت) نیز وصل شده، اما وصل گاز کامل تنها با پرداخت تمام مبلغ بدهی میسر می‌شود.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار