کد خبر: ۲۷۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی، نخستین تفاهم نامه برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم با شرکت سرمایه گذاری بلغارستانی solar and benefit برای ساخت نیروگاه خورشیدی منعقد شد.
به گزارش برق نیوز، علیرضا صحراییان، گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، تامین بخشی از برق مورد نیاز شهرستان و ارتقای سطح پایداری از انرژی تجدید پذیر خورشیدی موسوم به برق سبز است.

وی افزود: با توجه به مزایای زیست محیطی، اقتصادی و به ویژه اهداف پدافند غیرعامل در این حوزه، با واگذاری ۱۸ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی جهرم به این شرکت سرمایه گذار بلغاری برای ساخت نیروگاه خورشیدی موافقت شد و تفاهم نامه همکاری در این زمینه به امضا رسید.

صحراییان با اشاره به فراهم شدن زمینه‌های لازم برای واگذاری زمین و جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی جهرم اظهار کرد: امیدواریم باتوجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود این منطقه و در نظر گرفتن امتیاز‌هایی مانند ۱۳ سال معافیت از مالیات بردرآمد، معافیت‌های گمرکی و معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، شاهد شکوفایی و اشتغالزایی قابل توجهی در این منطقه باشیم.

منطقه ویژه اقتصادی جهرم، در جاده شیراز به جهرم و در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شهر جهرم واقع شده است. مطالعات جامع این منطقه ویژه در سال ۱۳۹۱ و با هدف گسترش حوزه صنعت و افزایش اشتغال در این منطقه آغاز شد.

این منطقه ویژه زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و با گرایش تجاری - صنعتی در قالب ۲ فاز راه اندازی خواهد شد.

فاز نخست آن در فضایی به وسعت حدود ۷۳ هکتار و فاز دوم آن در زمینی به مساحت حدود ۲۶۶ هکتار و در مجموع این منطقه ویژه اقتصادی در ۳۳۹ هکتار آماده بهره برداری خواهد شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.



منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار