کد خبر: ۲۷۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در تولید خودرو‌های بنزینی با عقب‌ماندگی دانش فنی مواجه هستیم، گفت: سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو‌های هیبرید طی ۱۰ سال آینده توسعه‌یافتگی را به همراه دارد.
به گزارش برق نیوز، حسن کریمی سنجری  در رابطه با آینده خودرو‌های برقی و هیبریدی در ایران، اظهار کرد: با توجه به تغییرات آب‌وهوا، حفظ محیط زیست و شرایط شهر‌ها به‌ویژه کلان‌شهرها، در افق ۲۰۳۰ شرایط به‌گونه‌ای رقم خواهد خورد که محصولات خودروسازان بر پایه موتور‌های برقی و هیبرید طراحی و تولید شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور‌ها به دنبال رفع موانع همه‌گیری خودرو‌های برقی و هیبرید هستند، ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی در شرایط فعلی برنامه تولید ارزان‌قیمت باطری خودرو‌های برقی و هیبرید را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در کنار آن در کشور‌های توسعه‌یافته و اروپایی ایستگاه‌های شارژ سریع نصب شده‌اند.

او بیان کرد: در برنامه شرکت‌های خودروساز داخلی توجه به طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو وجود دارد که با توجه به آینده صنعت جهانی خودرو، خودروسازان ایرانی باید برای طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو‌های برقی و هیبرید سرمایه‌گذاری کنند.

کریمی سنجری تأکید کرد: در افق ۲۰۳۰ پیش‌بینی می‌شود ۳۰ درصد تقاضای بازار معطوف به خودرو‌های برقی و هیبرید باشد که بنابر این پیش‌بینی باید در سال‌های آینده حجم اعظم فعالیت‌های صنعت خودرو در زمینه تحقیق، توسعه و تولید خودرو‌های هیبرید باشد تا حداقل عقب ماندگی در خودرو‌های بنزینی جبران شود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: طی ۱۰ سال آینده اگر به درستی و با برنامه‌ریزی مناسب بتوان به دستاورد مناسبی در زمینه خودرو‌های برقی و هیبرید دست پیدا کرد، می‌توان مدعی شد که صنعت خودروسازی کشور به جاده توسعه رسیده است.

او با اشاره به اینکه محدودیت‌های بسیاری بر سر راه صنعت خودرو وجود دارد، اظهار کرد: افق روشنی برای توسعه صنعت خودرو کشور وجود دارد که با سرمایه‌گذاری مناسب و اقدامات مناسب در مرحله اجرایی و عملیاتی دستیابی به توسعه ممکن است.

کریمی سنجری در انتها گفت: در زمینه تولید خودرو‌های بنزین سوز و گازسوز با عقب‌ماندگی شدید دانش فنی مواجه هستیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار