کد خبر: ۲۷۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶
کلمپ انتهایی هادی روکش دار مخصوص انتهايى كردن هادي هاي روكش دار هوايي فشار متوسط مي باشد.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:


کلمپ انتهایی هادی روکش دار :
 
کلمپ های عبوری و انتهایی هادی روکش دار
 
اين نوع كلمپ مخصوص انتهايى كردن هادي هاي روكش دار هوايي فشار متوسط مي باشد. روش اتصال اين كلمپ با كابل به صورت گوه اي بوده كه باعث متمايزشدن اين يراق از ساير كلمپ هاي موجود در بازار گرديده چرا كه احتياج به بستن پيچ و يا برداشتن روكش هادي نمي باشد. اين امر سرعت و سهولت درانجام كار و همچنين طول عمر و پايداري شبكه را به همراه دارد. اين كلمپ داراي كانكتوري مي باشد كه دندانه هاي آن در روكش هادي فرو رفته و باعث هم پتانسيل شدن يراق با هادى روكش دار مى شود و از تخليه هاي جزئى و اختلالات راديويي جلوگيري مي كند. به علاوه اين كانكتور مكمل جرقه گير مقره كششي مي باشد.

 
کلمپ های عبوری و انتهایی هادی روکش دار
کلمپ های عبوری و انتهایی هادی روکش دار

نحوه نصب

ابتدا كرپي كلمپ را به مقره كششي متصل نموده سپس سر كابل يا انتهاي كابل چرخ زده شده را در قسمت گوه اي اين كلمپ قرار داده و پيچ هاي كانكتور تعبيه شده بر روي كلمپ را همزمان تا 40 نيوتن متر سفت مي نماييم تا نوك دندانه هاي كانكتور وارد روكش كابل شده و هادي را در بر گيرد. گوه را در محل خود به سمت جلو برده تا كابل را كاملاً مهار كند. لازم به ذكر است دو سر كرپي اين كلمپ داراي رزوه اي بلند جهت تنظيم دقيق فلش كابل مي باشد.در ضمن بدنه آلومينيومى انتهايى مى بايست به صورت افقى و شيار آن رو به سمت زمين باشد.

توجه: براى سفت نمودن پيچ هاى كانكتور دندانه دار مى بايست از آچار ترك متردار استفاده نمود.

 
کلمپ های عبوری و انتهایی هادی روکش دار

کلمپ عبوری هادی روکش دار

اين نوع كلمپ مخصوص عبور هادي هاي روكش دار هوايي از زوايا و يا مهار آنها از مقره هاى آويز مي باشد. داراى غلطک هايى براى سهولت احداث شبكه و دوچنگك به منظور مهار و هم پتانسيل نمودن يراق با هادى روكش دار مى باشد. از اين چنگك ها مى توان به عنوان كانكتورى براى ارتباط به شاخك هاى جرقه گي استفاده نمود.

 
کلمپ های عبوری و انتهایی هادی روکش دار
کلمپ های عبوری و انتهایی هادی روکش دار

نحوه نصب: ابتدا هادى روكش دار از روى غلطك ها عبور داده سپس چنگك ها را در طرفين كابل قرار داده پيچ ها را همزمان با نيروى گشتاورى 44 نيوتن متر سفت مى نماييم تا كلمپ كابل را در جاى خود ثابت نگه دارد.
 
 
کلمپ های عبوری و انتهایی هادی روکش دار

منبع:ایکهربا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار