کد خبر: ۲۷۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶
به منظور سهولت دسترسی به آخرین اطلاعات خاموشی‌ها در سطح شبکه انتقال برق استان‌های فارس و بوشهر توسط متخصصین توانمند دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات برق فارس، نرم افزار ثبت خاموشی‌های فشار متوسط طراحی شد.
به گزارش برق نیوز، یکی از اقدامات مهم در جهت تامین برق پایدار و کاهش میزان خاموشی‌ها در صنعت برق، جمع آوری اطلاعات و آمار خاموشی‌های بی برنامه و با برنامه، تجزیه و تحلیل آنان و محاسبه انرژی توزیع نشده در جهت شناخت مشکلات شبکه و ارائه راه حل به منظور جبران آن‌ها است.
 
محمد رضا گلساز شیرازی مدیر دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات برق فارس در این خصوص گفت: استفاده از نرم افزار مدیریت خاموشی‌های فشار متوسط با هدف ثبت اطلاعات خاموشی‌های فوق توزیع و انطباق میان خاموشی‌های فوق توزیع با خاموشی‌های توزیع، به عنوان راهکاری در نیل به این اهداف است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت مناسب شبکه‌های فشار متوسط جهت کاهش خاموشی‌ها و نرخ انرژی توزیع نشده و افزایش رضایتمندی مشترکان و کاهش ضایعات، از جمله اهداف استقرار این نرم افزار است.

شیرازی به منظور پیاده سازی و استقرار نرم افزار یاد شده به شرح اقدامات زیر که توسط کارشناسان گروه نرم افزار دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات صورت پذیرفته است پرداخت: بررسی و امکان سنجی فرآیند پیاده سازی نرم افزار، تهیه مستندات تحلیل سامانه بر اساس بررسی‌های دقیق و جلسات مشترک تحلیل با همکاران دفتر دیسپاچینگ، طراحی و پیاده سازی نرم افزار بر اساس مستندات تحلیل، تست کارکردی و فنی سامانه بر اساس مستندات، بررسی وضعیت شبکه پست‌های فوق توزیع و ارائه راه حل‌های مناسب به منظور دسترسی تمامی اپراتور‌ها به سامانه، راه اندازی و استقرار سیستم به صورت پایلوت در سه پست به منظور شناسایی ایرادات و اشکالات احتمالی، صحت سنجی عملکرد نرم افزار و اعمال درخواست‌های جدید توسعه، طراحی گزارشات آنلاین بر اساس متدلوژی‌های یکپارچه سازی نرم افزار، برگزاری جلسه و تحویل موقت سامانه به همکاران دفتر دیسپاچینگ به مدت سه ماه، پیکره بندی و انجام تنظیمات لازم برای تمامی اپراتور‌های سطح فوق توزیع، قرارگیری سامانه بر روی نرم افزار WebGateWay جهت افزایش سرعت کار با نرم افزار و ارائه آن در تمامی پست‌های فوق توزیع، طراحی و تولید وب سرویس به منظور ایجاد ارتباط با سیستم جامع MIS، برگزاری جلسه و تحویل نهایی سامانه به همکاران دفتر دیسپاچینگ و پایش و صحت سنجی مستمر عملکرد نرم افزار به منظور ارائه سرویس به صورت مطلوب.

گزارش ارسالی حاکی از این است که تحلیل، نیازسنجی و استقرار نهایی این نرم افزار توسط کارشناسان نرم افزار دفتر فناوری اطلاعات و مدیریت اطلاعات صورت پذیرفت.

گفتنی است این زیر ساخت با صرف هزینه ۱۵۰ میلیون ریال بر روی شبکه شرکت به آدرس http://khamoshi.frec.co.ir طراحی و پیاده سازی شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار