کد خبر: ۲۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶
یک شرکت دانمارکی متخصص در زمینه فناوری‌های تجدیدپذیر اخیرا در بیابان‌های جنوب استرالیا مزرعه‌ای خورشیدی حرارتی متمرکز ساخته است.

به گزارش برق نیوز، اجرای این طرح که اولین پروژه ساخت مزرعه‎ای این چنینی در جهان محسوب می‎شود، با استفاده از فناوری خورشیدی ممکن شده است. تاسیسات انرژی خورشیدی ضمن تامین آب شیرین، چندین انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی گرمایشی و الکتریکی تولید می‎کند. به این ترتیب امکان تولید سالانه ۱۷ هزار گوجه فرنگی فراهم می‎شود.

بیش از ۲۳ هزار صفحه خورشیدی، اشعه‌های آفتاب را جذب می‎کنند و آن را به بالای برج خورشیدی بازتاب می‎دهند. در آن‎جا تجمع انرژی درجه حرارت بالایی را پدید می‎آورد که در نهایت از آن برای گرمایش گلخانه در زمستان، تامین آب مزرعه با آب شیرین دریا‌ها و همچنین به حرکت درآوردن دوره‎ای توربین برای تولید الکتریسیته استفاده می‎شود.

این راه حل به طور خاص برای کشور‌هایی که در دسترسی به آب و انرژی مشکل دارند راهگشا خواهد بود. اما همچنان باید مطالعات بیشتری برای ارزیابی تاثیر این پروژه بر روی محیط زیست و همچنین بررسی امکان کاهش هزینه ساخت آن صورت بگیرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار