کد خبر: ۲۸۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶
ترانسفورماتورهای توزیع یکی از پر کاربردترین و پرتعدادترین تجهیزات فعال در سیستم های توزیع انرژی الکتریکی می باشد که می توان گفت قلب تپنده شبکه های توزیع و انتقال بدون شک ترانسفورماتورها هستند.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: ترانسفورماتورهای توزیع یکی از پر کاربردترین و پرتعدادترین تجهیزات فعال در سیستم های توزیع انرژی الکتریکی می باشد که می توان گفت قلب تپنده شبکه های توزیع و انتقال بدون شک ترانسفورماتور ها هستند.

انتخاب صحیح این تجهیز حیاتی می تواند در طراحی بهینه و افزایش بهره وری شبکه نقش عمده را داشته باشد . یکی از پارامترهای انتخاب ترانسفورماتور ماهیت شبکه و سطح ولتاژ آن است . در ایران دسته بندی های متفاوتی برای سیستم انتقال و توزیع انرژی تعریف شده است . مهم ترین این دسته بندی ها بر اساس سطح ولتاژ شبکه می باشد که با نام های انتقال ، فوق توزیع و توزیع از آنها یاد می شود . این گروه بندی های به ظاهر ساده, متر و معیاری است برای انتخاب نوع و ظرفیت ترانسفورماتور ها . پس از تعیین نوع شبکه برقرسانی که مهم ترین آیتم نیز به شمار می رود عوامل دیگری هم در طراحي و انتخاب ظرفيت و نوع ترانسفورماتور مؤثر مي باشند که به صورت فهرست وار عبارتند از :
— منحني بار
— شرائط اقلیمی
— چگالي بار ناحيه و شعاع تحت پوشش ترانسفورماتور
— تعداد فيدرهاي خروجي
— شرائط محل نصب ترانسفورماتور


اين گونه عوامل به ويژه در سرزمين پهناوري چون ايران با شرايط اقليمي بسيار متنوع و در عصري با تحولات چشمگير زندگي و رشد روزافزون مصرف برق از تنوع بيشتري برخوردار مي باشد. لذا اصول تعيين ظرفيت ترانس بايد با شرايط و نيازهاي مختلف انطباق پذير بوده و به جاي ارائه الگوي واحد از يك يا چند نوع خاص براي همه جا و همه وقت امكان آن را فراهم نمايد كه انتخاب ترانس بر اساس شرايط و امكانات موجود و از ميان پارامترهاي مختلفي كه ضوابط استاندارد شده مشخص مي نمايد، انجام گيرد.

1- منحنی بار
2- شرایط اقلیمی
2-1- دمای متوسط محیط
2-2- ارتفاع از سطح دریا
3- چگالی بار

همه اطلاعات لازمجهت تعیین ظرفیت ترانسفورماتور و تجهیزات حفاظتی و ... را  در جدول زیر مشاهده می کنید.

شرایط تعیین ظرفیت ترانسفورماتور های توزیع
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار