کد خبر: ۲۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶
رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق گفت: اختلاف نظری با سازمان برنامه وبودجه ایجاد شده که آن‌ها تصور می‌کنند منابع مالی ساتبا جزو منابع عمومی دولت است و می‌توانند در هزینه‌های جاری استفاده کنند، که در این زمینه مشغول مذاکره برای حل اختلاف هستیم.
به گزارش برق نیوز،  رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی گفت: امسال از مجموع هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض مصرف برق که از طریق قبوض برق از مشترکان دریافت می‌شود تاکنون سازمان برنامه و بودجه ۳۴ میلیارد تومان به انرژی‌های تجدیدپذیر تخصیص داده است.

وی با اشاره به اینکه مشترکان برق به ازای مصرف هر کیلووات ساعت برق ۵۰ ریال عوارض پرداخت می‌کنند افزود: با ۴۰ درصد از این عوارض نیروگاه‌های خورشیدی ساخته می‌شود و ۶۰ درصد بقیه در بخش دیگری برای توسعه برق روستایی استفاده می‌شود.

وی گفت: در حال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا رقم پرداختی از عوارض به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر اصلاح شود.

صادق زاده اضافه کرد: این معاونت درخواست ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان برنامه بودجه داده است که تاکنون با ۳۴ میلیارد تومان آن موافقت و پرداخت شد.

وی گفت: امیدواریم با درخواست تخصیص بقیه اعتبار انرژی‌های تجدیدپذیر از محل عوارض موافقت شود تا بتوانیم حقوق سرمایه گذارانی راکه از ماطلب دارند، پرداخت کنیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: با منابعی مالی که از محل پرداخت عوارض مردمی دریافت می‌شود نیروگاه تجدیدپذیر احداث می‌کنیم و برق حاصل از تولید این نیروگاه را به شبکه برق سراسری می‌فروشیم که یک پنجم تا یک ششم هزینه نیروگاه‌ها تامین می‌شود و بقیه هزینه‌ها از عوارض تامین می‌شود.

صادق زاده گفت: عوارض برق در سال ۹۶، هزار و صد میلیارد تومان در قانون بودجه پیش بینی شد، و خوشبختانه همین مقدار نیز وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

وی اضافه کرد: اختلاف نظری با سازمان برنامه وبودجه ایجاد شده که آن‌ها تصور می‌کنند این منابع جزو منابع عمومی دولت است و می‌توانند در هزینه‌های جاری استفاده کنند، که در این زمینه مشغول مذاکره برای حل اختلاف هستیم.

معاون وزیر نیرو افزود: درسال گذشته ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر ناچیز بود، ۶۸ میلیارد تومان از ۷۰۰ میلیارد تومان که باید تخصیص می‌یافت به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت شد.

وی اضافه کرد: امسال به دلیل رشد و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حداقل باید ۴۰ درصد منابع لازم تخصیص یابد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار