کد خبر: ۲۸۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۶
با توجه به افزایش روز افزون استفاده از PLC ، یادگیری و به کار گیری PLC بسیار ضروری است. مراجع بسیاری برای آموزش PLC وجود دارد. کتابی که در این مطلب ارائه می شود، اصول اولیه PLC را به زبان ساده بیان میکند.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در این فصل مطالبی بیان می گردد که خواننده گرامی از قبل با آنها آشنایی دارد و در حقیقت پیش نیاز اتوماسیون صنعتی و برنامه نویسی می باشد ، لذا بطور اجمال به این مفاهیم خواهیم پرداخت و کسب اطلاعات مشروح به عهده خواننده محترم واگذار می گردد .

 

کتاب آموزش PLC


مدار فرمان :
بطور کلی مدار فرمان عبارت است از مداري که فرامین کنترلی را براي مدار قدرت صادر می کند . این مدارات با توجه به ورودي مطلوب از طرف اپراتور ، خروجی را براي مدار قدرت ارسال می کنند . مدارات فرمان بدلیل پیچیدگی زیادي که دارند باید یکبار و بطور صحیح پیاده سازي شوند زیرا در صورت نقص ، عیب یابی آن مشکل بوده و معمولا باید براي رفع عیب ، مدار فرمان دوباره طراحی و پیاده سازي شود . در طراحی مدارات فرمان قطعات مختلفی سهیم هستند که مدار فرمان به کمک این قطعات مدار قدرت را کنترل می کند . مهمترین قطعات استفاده شده در مدارات فرمان کنتاکتورها ، رله ها و راه انداز هاي موتور هستند .


رله ها :
رله یک کلید الکتریکی است که با جریان کمی عمل می کند و کنتاکت هاي آن می تواند جریان زیادي را عبور دهند . رله در قرن نوزدهم براي استفاده در تلگراف اختراع شد و در قرن بیستم از رله در سیستم هاي کنترل استفاده گردید . در مقایسه با سایر ادوات الکتریکی رله ها بخاطر داشتن قسمت هاي فیزیکی متحرك ، سرعت و عمر محدودي دارند . رله هاي الکتریکی از نظر سرعت ، جریان عبوري ، اندازه ، قابلیت اطمینان و عمر مفید بر رله هاي الکترومکانیکی ارجحیت دارند . معمولا رله ها براي محدوده کمتر از 5 آمپر مناسب است .

متن کامل کتاب را در ادامه دانلود کنید.

 

حجم:3.38 مگابایت

فرمت: pdf

تعداد صفحات:77

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار