کد خبر: ۲۸۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۶
قائم مقام وزیر نیرو در دیدار با خانواده شهید قویدل، از خانواده شهدا به عنوان بزرگترین سرمایه انقلاب یاد کرد و گفت: حادثه نیروگاه کرکوک و شهدای آن افتخاری برای جامعه مهندسی کشور و روسیاهی برای دشمن بود.
به گزارش برق نیوز، ستار محمودی   در دیدار با خانواده شهید " کوروش قویدل" با بیان این مطلب که خانواده شهدا بزرگترین سرمایه انقلاب هستند، اظهار داشت: آنان با ایثار جان خود راهی را برگزیدند که پیمودن این راه از توان هرکسی ساخته نیست.

محمودی با اشاره به اینکه حادثه سنگین و دردناک حمله گروه‌های تکفیری و داعش به نیروگاه "دبیس" در منطقه کرکوک عراق سبب به شهادت رسیدن چهار نفر از مهندسان ایرانی و مجروح شدن تعدادی دیگر شد، افزود: این حادثه و شهدای آن افتخاری برای جامعه مهندسی کشور و روسیاهی برای دشمن بود؛ زیرا آنان انسان‌های بیگناهی را که برای خدمت به جوامع انسانی در کشور عراق مشغول به خدمت بودند را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: شهید "کوروش قویدل" با نثار جان خود به ما آموخت که برای رسیدن به آرمان‌های انسان دوستانه نظام اسلامی بایستی از تمام وجود خود گذشت و بر ما واجب است تا ضمن ادامه راه آنان، وظیفه خود را در خصوص خانواده و یادگاران آن‌ها به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

همچنین "سید یعقوب محمد مرادی" مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران نیز در سخنانی با بیان اینکه شهدا با ایثار خون خود نهال انقلاب و اسلام را آبیاری کردند تا همگان بدانند هنوز سربازان نظام اسلامی پس از جنگ نیز در جبهه اقتصاد مقاومتی حضور فعال دارند، گفت: شهدا وظیفه خود را به درستی درک کردند و راه خود را با صداقت انتخاب کردند تا به ما یاد آوری کنند ادامه دهنده راه آنان باشیم و همواره در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کنیم.
 
کوروش قویدل در تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۵ در یورش ناجوانمردانه گروه‌های تکفیری و داعش به نیروگاه دبیس در منطقه کرکوک عراق به شهادت رسید، از این شهید یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

"راسپینا قویدل" تنها دختر شهید قویدل در رشته‌های ورزشی شنا و قایقرانی فعالیت دارد.

وی که عضو تیم ملی قایقرانی جوانان جمهوری اسلامی است، در رشته شنا دارای رتبه قهرمانی در سطح استانی و منطقه بوده و در رشته قایقرانی نیز افتخار ۳ دوره قهرمانی کشوری را داشته و در سال گذشته نیز در مسابقات آسیایی که در کشور چین برگزار شد، موفق به کسب مدال نایب قهرمانی آسیا شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار