کد خبر: ۲۸۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۶
اعضای کمیته تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر به منظور بررسی چالش‌های جدی این حوزه به ویژه در حوزه لایحه بودجه سال ۹۷ نشستی با حسین امیری خامکانی، رییس کمیته برق و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی داشتند.

به گزارش برق نیوزدر این جلسه که به منظور اعلام اعتراض سرمایه گذاران و صاحبان نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مورد شفاف نبودن بودجه سال ۹۷ و نیز عدم تخصیص بودجه مربوط به خرید تضمینی برق سال ۹۶ برگزار شد، جمعی از شرکت‌های سرمایه گذار و تولیدکننده برق تجدید پذیر به همراه نمایندگان تشکل‌های مربوطه از جمله کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکا حضور داشتند.

در این نشست فعالین حوزه تجدیدپذیر ضمن تاکید بر عدم پرداخت پول برق تجدیدپذیر تزریق شده به شبکه به سرمایه گذاران و صاحبان این نیروگاه‌ها از تابستان سال ۹۶، بر این نکته تاکید کردند که با ادامه این روند اعتماد سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای توسعه صنعت تجدیدپذیر به کلی از بین خواهد رفت.

حسین امیری خامکانی علاوه بر اینکه به این فعالین اقتصادی قول همکاری برای حل مشکل عدم پرداخت مطالباتشان را داد، عنوان کرد: در شرایط کنونی می‌توان چند اقدام موثر را پی ریزی کرد. در گام اول باید در قانون بودجه سال ۹۷ با اضافه کردن جمله‌ای جهت تاکید بر صرف بودجه اختصاص یافته تنها برای مصارف تجدیدپذیر، از تکرار مشکل پیش آمده در سال‌های بعد جلوگیری کرد. در گام بعدی نیز باید تلاش کنیم از طریق پیگیری و تعامل با سازمان برنامه و بودجه و برگزاری جلسات مشترک با این سازمان، مشکل سال جاری این شرکت‌ها را حل کنیم.

در این نشست مقرر شد که تغییرات لازم در بودجه سال ۹۷ حوزه تجدیدپذیر پس از تصویب در کمیسیون انرژی مجلس، جهت انجام هماهنگی‌های لازم به اعضای کمیسیون تلفیق ارائه شده و متن مناسب جهت تصویب این کمیسیون و به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در سال آینده تدوین و تصویب شود.
برای مشاهده نامه های ارسال شده به  اتاق بازرگانی و کمیسیون اقتصادی بر روی لینک های زیر کلیلک نمایید. 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
با سلام خدمت شما دست اندرکاران پرتلاش سایت برق نیوز، همگان امروزه بر جایگاه به شدت تاثیر گذار رسانه در کلیه امور اجتماعی، سیاسی واقتصادی واقف هستیم. (شاید ورود رسانه های حوزه مجازی در بحث لایحه بودجه 97 و بسیاری از حواشی آن بهترین شاهد مدعا باشد)
توقعی که از آن رسانه محترم داریم حمایت قاطع از این حق اساسی صنعت برق است، تا بیش از پیش شاهد جفا به این صنعت مظلوم نباشیم.
واقعا اگر این مشکل لایحه بودجه 97 در بحث تجدیدپذیرها مرتفع نگردد، انرژی پاک تا مدتها نخواهد توانست که قد علم کند. یاعلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
واقعا اگر انرژی تجدید پذیر اقتصادی نسست چرا باید از جیب مردم هرسال گرونتر کنیم
بالاخره یکجایی فریادها بلند میشه
پارسال 5 امسال 6 تومان تا کی میخوان عوارض برق را زیاد کنن
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار