کد خبر: ۲۸۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۶
هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو دوشنبه آینده به منظور افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های پست و خطوط فشار قوی برق به خوزستان سفر می‌کند.
به گزارش برق نیوز، محمود دشت بزرگ  اظهار کرد: دوشنبه آینده، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در سفری به استان، در آیین گشایش و کلنگ زنی چند پروژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان شرکت می‌کند.

وی یادآور شد: این پروژه‌ها در شهر‌های اهواز، ایذه و باغملک کلنگ زنی شده یا به بهره برداری می‌رسند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان با بیان این که این پروژه‌ها شامل پست‌ها و خطوط فشار قوی هستند، عنوان کرد: مجموع ارزش سرمایه گذاری پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها در این سه شهر آغاز شده یا به مرحله بهره برداری می‌رسد، حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

هشت بهمن ماه سال گذشته در پی وقوع پدیده ریزگرد‌ها در اهواز و درپی آن بارندگی خفیف، عایق مقره‌های پست‌های برق حالت نارسایی خود را از دست داد و باعث قطعی برق گسترده در اهواز شد.

در ادامه، وجود گرد و خاک بر روی خطوط انتقال برق و وقوع پدیده مه شدید موجب قطعی برق گسترده در اهواز و ۱۰ شهر دیگر استان شد و وزیر نیرو را به اهواز کشاند.

پس از قطعی‌های گسترده خوزستان، به منظور شستشوی مقره‌ها و تعویض و عایق بندی تجهیزات، ۱۵ دستگاه مقره شور به خوزستان اعزام و حدود ۳۵ درصد مقره‌ها تعویض و عایق‌بندی شد.

در پی قطعی‌های برق استان که به 'قطعی‌های گسترده' معروف شد، هیئت وزیران در فروردین ماه ۹۶ بودجه‌ای ۲۳۰ هزار میلیارد ریالی را برای مشکلات برق، آب و فاضلاب، ریزگردها، علاج بخشی رودخانه کارون و اتمام طرح احیای اراضی کشاورزی در نظر گرفت.

افتتاح پست‌ها و خطوط برق فشار قوی استان در راستای ارتقای وضعیت شبکه انتقال برق صورت می‌گیرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار