کد خبر: ۲۸۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۶
با توجه به رشد روزافزون مصرف برق بويژه در مصارف رفاهي و صنعتي ، توليد انرژي الكتريكي مطمئن و با كيفيت و داشتن شبكه هاي انتقال با ضريب اطمينان بالا ضروري مي نمايد و اگر بگوييم كه ضريب اطمينان سيستمهاي قدرت بستگي به كيفيت و ضريب اطمينان مقره ها دارد بي شك سخن گزافي نگفته ايم چرا که آمار خرابيها و fault هاي بوجود آمده بهترين گواه بر اثبات اين مطلب مي باشد .

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: با توجه به رشد روزافزون مصرف برق بويژه در مصارف رفاهي و صنعتي ، توليد انرژي الكتريكي مطمئن و با كيفيت و داشتن شبكه هاي انتقال با ضريب اطمينان بالا ضروري مي نمايد و اگر بگوييم كه ضريب اطمينان سيستمهاي قدرت بستگي به كيفيت و ضريب اطمينان مقره ها دارد بي شك سخن گزافي نگفته ايم چرا  که آمار خرابيها و fault هاي بوجود آمده بهترين گواه بر اثبات اين مطلب مي باشد . با توجه به بكارگيري فناوري هاي جديد در خطوط انتقال ظرفيت انتقال خطوط و ولتاژ انتقال روز به روز در حال افزايش مي باشد كه مقره هاي با خاصيت عايقي بهتر را طلب مي كند كه تؤام با نياز به برخورداري از استحكام مكانيكي بيشتر زمينه كاري مناسبي را براي مهندسين مواد و متالوژي فراهم آورده است .


هدف از انجام اين مطالعه بررسي تأثيرات درجه حرارت ، بارندگي و رطوبت بر روي مقره هاي پرسليني بكار رفته در شركتهاي برق با تأكيد بر مشكل بوجود آمده ناشي از پانچ شدن مقره هاي ساخت مقره سازي ايران بوده است . اين تحقيق متكي بر مطالعات تئوري و شناخت هرچه بيشتر مقره ها و نيز متكي بر مطالعات ميداني و حوادث بوجود آمده در اثر پانچ شدن مقره ها مي باشد . در اين راستا ابتدا ضمن معرفي انواع مقره هاي پرسيليني و خواص آنها و مقايسه پرسلين و خواص آنها و مقايسه پرسلي ن با شيشه و ديگر مواد بكار رفته در ساخت ايزولاتورها به خصوصيات آنها از نظر فيزيكي و شيميايي و دوام مكانيكي و استقامت الكتريكي و همچنين تأثير رطوبت احتمالي بر آن ها و شرايط آب و هوايي و غيره پرداخته و سپس بر اساس آمار مشاهدات ناشي از حوادث بوجود آمده بر اثر پانچ شدن مقره ها به تطبيق علل پانچ شدن مقره با موارد تئوري پرداخته شده است و در پايان با توجه به شرايط آب و هوايي و محيطي محل ، پيشنهاداتي در جهت رفع مشكل مذكور ارائه گرديده است .در اين مقاله خلاصه اي از تحقيقات به عمل آمده در اين خصوص در شركت توزيع نيروي برق شهرستان مشهد آورده شده است .

 

حجم:347 کیلوبایت

فرمت:pdf

تعداد صفحات:7

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار