کد خبر: ۲۸۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
براساس گزارش‌های سازمان ساتبا از تیرماه سال ۸۸ تا اواخر آذرماه سال جاری حدود یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو تولید شد که این میزان باعث صرفه جویی ۳۸۸ میلیون لیتری مصرف آب در کشور شده است.
به گزارش برق نیوز، براساس اعلام سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران (ساتبا) از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا پایان آذرماه ۹۶، یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که از این میان سهم آذرماه امسال برابر با ۵۰ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

براساس این گزارش این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته چیزی حدود یک میلیون و ۲۱۷ هزار تن از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای بکاهد که سهم آذرماه سال جاری حدود ۳۵ هزار تن بوده است.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۵۰۱ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که از عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاهش یابد.

گفتنی است، این میزان تولید انرژی‌های نو باعث کاهش ۳۸۸ میلیون لیتری آب در سال‌های اخیر شده است که سهم آذرماه به تنهایی حدود ۱۱ میلیون لیتر است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار