کد خبر: ۲۸۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۶
مسئولان ولایت هرات از قطع شدن برق وارداتی ترکمنستان به افغانستان خبر دادند.
به گزارش برق نیوز، سخنگوی والی هرات گفت: ترکمنستان از این پس می‌خواهد که هر کیلو وات برق را به چهار سنت دلار آمریکایی به فروش برساند. این در حالی است که بر اساس توافق قبل، هر کیلو وات برق به افغانستان به دو سنت فروخته می‌شد.

به تازگی هیاتی متشکل از مقامات افغان پیرامون رایزنی با مقامات ترکمنستان مبنی بر عدم افزایش بهای برق به این کشور سفر کرده بودند، اما به نظر می‌رسد که این هیات در راستای کاهش بهای برق به توافق نرسیده است.

قرار است که در میان شماری از ساکنان هرات که از انرژی برق ترکمنستان استفاده می‌کردند به صورت نوبتی از برق وارداتی ایران توزیع شود.

این در حالی است که دو روز قبل برق وارداتی ترکمنستان به ولایت ناامن غزنی رسیده است. والی غزنی به مردم این ولایت وعده داده بود که از روز گذشته یعنی یکشنبه ۱۰ جدی بخش عظیمی از منازل غزنی روشن می‌شود.

به گزارش افغان نیوز، با این وجود برق پایتخت نیز دچار اختلال و نابسامانی بیشتر خواهد شد. کابل با وجود پایتخت بودن، شهروندانش از نبود برق کافی در این شهر شاکی هستند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار