کد خبر: ۲۸۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۶
هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران در چهاردهمین جلسه خود بودجه صنعت برق در لایحه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷، برنامه‌های آتی سندیکا جهت تعامل با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، نحوه تامین‌مالی طرح‌های انتقال نیروی برق توانیر و اقدامات لازم برای رعایت تعدیل نرخ ارز و فلزات در قرارداد‌های صنعت برق را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش برق نیوز، در این جلسه به منظور تعیین وضعیت گروه تلگرامی سندیکا کارگروهی از میان هیات‌مدیره جهت سیاستگذاری و تعیین قوانین و ضوابط مرتبط انتخاب شدند.

همچنین با استناد به گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای انتخاب شرکت بیمه‌گر جهت انعقاد قرارداد سال ۹۶-۹۷ بیمه تکمیلی اعضا، مقرر شد با توجه به رضایت اکثریت اعضایی از این خدمات سندیکا استفاده می‌نمایند از عملکرد بیمه البرز و کارگزاری طرح گسترش بیمه در قرارداد جاری و کسب دیگر معیار‌های لازم، قرارداد با بیمه البرز با حق‌بیمه سال گذشته تمدید شود.

در ادامه پس از بررسی جلسات، مذاکرات و توافقات حاصل شده با مدیران‌عامل برق‌منطقه‌ای اصفهان و هرمزگان، مقرر شد پیش از برگزاری جلسات آتی هیات‎مدیره با مدیران‌عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع موضوعات مورد نظر اعضا نیز برای طرح در جلسه استعلام شود. همچنین برگزاری جلسه بعدی هیات‌مدیره با مدیران‌عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع خراسان در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه پیرو طرح نامه معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر به شرکت‌های تابعه در خصوص طرح‌های انتقال، مقرر شد بررسی‌های لازم در کمیته تامین مالی انجام و پیشنهاد مربوطه در ارتباط با نحوه تامین مالی پروژه‌ها به هیات‌مدیره ارائه شود.

ارائه تحلیل معاونت پژوهشی سندیکا در خصوص بودجه صنعت برق در لایحه بودجه سال ۹۷ از دیگر دستورات این جلسه هیات‌مدیره بود که در این رابطه مقرر شد با همکاری کمیته‌های حقوقی و تامین‌مالی و دیگر صاحبنظران، پیشنهاد‌های سندیکا جمع‌بندی و به کمسیون انرژی و مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شود.

در پایان پس از ارائه گزارش دبیر کمیته حقوقی قرارداد‌های سندیکا در خصوص پیگیری‌های انجام شده از سازمان مدیریت و کمیسیون انرژی مجلس در خصوص قرارداد‌های متوقف، پیگیری جدی موضوعات توافق‌شده در این خصوص بالاخص موضوع فهارس‌بها در دستور کار قرار گرفت. در این راستا مقرر شد گزارش وضعیت موجود قرارداد‌هایی که به علت نداشتن تعدیل، احتمال توقف آن‌ها وجود دارد، توسط کمیته مشاوران سندیکا تهیه و به هیات‌مدیره ارائه شود.

 
همچنین مصوب شد دستورالعملی که پیش از این توسط مدیرعامل اسبق شرکت توانیر در خصوص تعدیل نرخ ارز و فلزات ابلاغ شده است بررسی و مجدداً به جریان انداخته شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار