کد خبر: ۲۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
معصومی گفت: با توجه به حجم گسترده شبکه فوق توزیع استان با ولتاژ ۶۳ کیلوولت که شامل ۳۶۷۳ کیلومتر مدار ۶۳ کیلوولت و ۵۶۵ کیلومتر مدار ۱۳۲ کیلوولت است؛ در صورت امکان توجه به سطح ولتاژ‌های بالاتر در سطح ولتاژ فوق توزیع به ویژه در طرح‌های توسعه شبکه بایستی مدنظر قرار بگیرد.
به گزارش برق نیوز، مصطفی معصومی مدیر دفتر برنامه ریزی فنی و برآورد بار این شرکت با اعلام این خبر افزود: به طورکلی، توسعه شبکه فوق توزیع با ولتاژ ۶۳ کیلوولت موجب بروز مشکلات فنی از جمله پرباری خطوط و کاهش ظرفیت انتقال و افزایش سطح اتصال کوتاه روی شینه‌های شبکه (در صورت رینگ بودن شبکه فوق توزیع) می‌شود که یکی از راهکار‌های جلوگیری از وقوع چنین مشکلات فنی، توسعه شبکه فوق توزیع با ولتاژ بالاتر است.

وی با اشاره به این که در بعضی از نقاط دنیا حتی تغییر سطح ولتاژ در شبکه در حال بهره برداری نیز در دستور کار قرارگرفته است؛ گفت: این پروژه تحت نظارت دفتر برنامه ریزی فنی و برآورد بار و با هدف آشنایی با کلیات موضوع و چالش‌های مرتبط با آن از طریق بررسی پروژه‌های مشابه در کشور‌های دیگر انجام شده است.

معصومی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم گسترده شبکه فوق توزیع استان با ولتاژ ۶۳ کیلوولت که شامل ۳۶۷۳ کیلومتر مدار ۶۳ کیلوولت و ۵۶۵ کیلومتر مدار ۱۳۲ کیلوولت است؛ در صورت امکان توجه به سطح ولتاژ‌های بالاتر در سطح ولتاژ فوق توزیع به ویژه در طرح‌های توسعه شبکه بایستی مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این پروژه به بررسی پروژه‌های مشابه افزایش سطح ولتاژ شبکه فوق توزیع در سایر نقاط دنیا، مقالات ارائه شده در زمینه افزایش ولتاژ شبکه، مشخص سازی پارامتر‌های تعیین کننده در افزایش سطح ولتاژ شبکه، مشخص سازی روند انجام پروژه‌های افزایش ولتاژ شبکه فوق توزیع در دنیا و همچنین معرفی ساختار شبکه کشور‌های صنعتی پرداخته شده است.

همکاران می‌توانند گزارش کامل ارسال شده توسط مشاور این پروژه را، در پرتال شرکت در قسمت معاونت برنامه ریزی، دفتر برنامه ریزی در زیرشاخه گروه مطالعات ملاحظه کنند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار