کد خبر: ۲۸۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به خبر منتشر شده " نقص فنی نیروگاه ها، دلیل فاصله ۲۰ درصدی با ظرفیت اسمی" واکنش نشان داد و جوابیه‌ای را به تحریریه برق نیوز ارسال کرد.

به گزارش برق نیوز، متن جوابیه از قرار زیر است:

- ظرفیت اسمی واحد‌های نیروگاهی در شرایط استاندارد (ارتفاع صفر از سطح دریا‌های آزاد و دمای ۱۵ درجه سانتیگراد) تعیین می‌گردد و بدیهی است ظرفیت عملی هر واحد با توجه به شرایط محیطی محل نصب واحدها، با مقادیر ظرفیت اسمی آن‌ها متفاوت خواهد بود و این ناشی از نقص واحد نبوده و به مشخصات فنی آن بر می‌گردد.

- به طور میانگین توان قابل تولید واحد‌های گازی به ازای یک درجه سانتیگراد افزایش دما، معادل ۶/۰ درصد نسبت به ظرفیت اسمی افت می‌کند. به عبارتی با در نظر گرفتن میانگین دمای پیک تابستان، معادل ۳۵ درجه سانتیگراد، ۱۲ درصد اختلاف بین ظرفیت اسمی و توان قابل تولید واحد‌ها تنها ناشی از افزایش دمای محیط می‌باشد.

- عامل دیگری که در افت توان واحد‌های گازی موثر است، ارتفاع از سطح دریا‌های آزاد می‌باشد. مطابق مدارک سازندگان واحد‌های گازی، به ازای ۱۰۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا‌های آزاد (ارتفاع شهر تهران معادل ۱۲۰۰ متر می‌باشد) معادل ۱۱ درصد کاهش در ظرفیت اسمی ایجاد می‌گردد. با توجه به اینکه ارتفاع اکثر نقاط کشور بسیار بیشتر از سطح دریا می‌باشد، بخش عمده‌ای از افت ظرفیت عملی نیروگاه‌ها نسبت به ظرفیت اسمی، ناشی از این عامل است.

- سایر عوامل مانند رطوبت محیط، سن واحدها، نوع سوخت مصرفی و ... در توان قابل تولید واحد‌ها موثر می‌باشند که البته در مقایسه با دمای محیط و ارتفاع از سطح دریا از تأثیر کمتری برخوردار می‌باشند.

با عنایت به موارد فوق باید گفت که فاصله بین ظرفیت اسمی و ظرفیت عملی نیروگاه‌ها مخصوصا در پیک تابستان، نقص نیروگاه‌ها نبوده بلکه شرایط محیطی و مشخصات فنی واحد‌ها می‌باشد که باعث ایجاد این اختلاف می‌گردد.
در ضمن اضافه می‌نماید که در چهار سال گذشته، نرخ خروج اضطراری نیروگاه‌ها ۴ درصد کاهش داشته است.
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
1
0
الان ما ۷۸۰۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده داریم و فقط ۵۵۰۰۰ مگاوات پیک را می توانیم تامین کنیم. این یعنی ۳۰ درصد کمتر.
از طرفی شاید کمتر از ۳۲۰۰۰ مگاوات گازی و سیکل ترکیبی باشد. پس ما حداکثر ۶۰۰۰ مگاوات در دمای ۳۵ درجه و ارتفاع بالاب ۱۰۰۰ متر باید کاهش تولید داشته باشیم.
می سود گفت که این هم می سود کمتر از ۸ درصد کل.
بنابراین اینکه ۲۲ درصد بدلیل وقص فنی وارد مدار نمیشود درست است.
پس جناب برق نیوز همان خبر فبلی شما درست است و شرکت مادر تخصصی برق حرارتی علیرغم دریافت هزاران میلیترد تومان برای خنک یازی هوای ورودی توربین های گازی هیچ کار,خاصی نکرد و عملا این سرکت در راهبرد تولید و بهره برداری مشکل جدی دارد.
اینها سالانه ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان یا بیشتر رت چه می کنند?
چرا مردم باید تاوان ندانم کاری این افراد را بدهند?
جناب وزیر تولید برق حرارتی تعطیل است.
پاسخ ها
نوانیری
| Iran (Islamic Republic of)
جناب اینگایس حساب و کتاب شما کمی غلطه!نوع بار در کیفیت و کمیت مگاوات تحویلی خیلی موثره..شما در اینگلیس یک صدم بار سلفی ناشی از کولرهای گازی و ابی ایران رو ندارید بعبارتی کسنوس فی در اینگلیس حداقل در تابستان 10 درصد بالاتر و بهتر از ایرانه..در تابستان در بهترین شرایط کسینوی فی در ایران 8دهمه ولی در اینگلیس حداقل نه دهمه..
ناشناس
|
Japan
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
جناب توانیری که اختمالا برق خرارتی هستی.
ظرفیت نصب شده در ایران ۷۸۰۰۰ مگاوات است و ژنراتورها با کسینوس فی ۰.۸۵ هستند لذا محاسبات کاملا درست.
ظرفیت نصب شده ۷۸۰۰۰ مگاوات است و پیک تابستان امسال حدود ۵۵۰۰۰ مگاوات بود.
احتمالا رشته شما مکانیک یا شیمی هست که اینها را نمی دانید.
لذا محاسبات ما درست است
با این کارهایتان است که مملکت اینطور توسط عده ای فرصت طلب به اشوب کشیده شد.
نکنید اینکارها را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
این حرف خنده داریه. هر نیروگاه با توجه به مطالعات اولیه برای هر نقطه ای که ساخته شود دما و فشار محیط به طور کامل در نظر گرفته می شود و اعلام میشود توان اسمی این نیروگاه در این محل فلان مقدار است یعنی همان اول مقدار افت توان را کم میکنند و بعد توان اسمی را اعلام میکنند. هر مهندس مکانیکی این را خوب میداند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
جناب توانیری شاید در کل سال سه ویا چهار ماه کسینوس فی 0.81 تا 0.87 باشه که اونم اختلافش با کسینوس فی 0.9 میشه خدود 6000 مگاوات
اگر گرمای هوا و افزایش خلا و... را 1000 مگاوات در نظر بگیرید یعنی میشه 55000 + 6000 + 6000 + 1000
اگر نمی خواهید خدود 10000 مگاوات باقی مانده به حساب تلفات شبکه و توانیر نوشته بشه لطفا طزفداری از شرکت مادر تخصصی تولید نکنید .
بسیاری از نیروگاه ها مشکل فنی دارتد مانند نیروگاه اصفهان
کارشناس استانداردها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
کاملا با توانیری موافقم..درونجا نمیان نیم میلیون کولر گازی از بانه وارد کنند با استاندارده افتضاح!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
مثل اینکه ناشناس برق را نمی شناسد . برای جبران کسینوس,فی توان راکتیو ژنراتوز تولید می کند که آن هم بخشی در محل شبکه توزیع و فوق توزیع و بخشی توسط ژنراور تامین می شو.
لذا هنوز حدود ۱۰ تا ۱۵هزار مگاوات است که باید تولید شود اما بدلیل تعمیرات غیر کارشناسانه و علمی و اشتباهات مدیریتی راهبردی در بهره بردازی تولید و مدیریت ضعیف تولید نمی,شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار