کد خبر: ۲۸۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۶
مدیر دفتر کاهش تلفات و مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از جمع‌آوری بیش از ۵ هزار فقره انشعاب غیر مجاز در استان فارس طی ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
به‌گزارش برق نیوز، شاهرخ آزرم در این رابطه گفت: از آنجا که جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و دستکاری‌های لوازم اندازه‌گیری تأثیر به سزایی در کاهش تلفات انرژی دارند، این موضوع مورد توجه ویژه قرار گرفته و انشعاب‌های غیرمجاز و دستکاری‌های لوازم اندازه گیری در مدیریت‌ها و نواحی برق توزیع فارس با جدیت جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه پاک‌سازی شبکه‌ها از انشعابات غیرمجاز، کاهش تلفات انرژی، افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه را به دنبال دارد، افزود: کاهش خاموشی‌ها، افزایش درآمد و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی نیز از دیگر مزیت‌های جمع آوری انشعاب‌های غیرمجاز هستند.

مدیر دفتر کاهش تلفات و مدیریت مصرف توزیع نیروی برق استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به برخی اقدامات انجام گرفته در جهت مقابله با پدیده برق دزدی و دستکاری‌های لوازم اندازه گیری اشاره کرد و بیان داشت: تشدید تست و بازرسی‌ها از لوازم اندازه گیری مشترکین در قالب گروه‌های پیمانکاری و بازرسی‌های موردی، الزام مأمورین قرائت به ارائه گزارش موارد مشکوک و کنترل گزارش‌های آنان از جمله راهکار‌های این مدیریت در جهت جلوگیری ازروند انشعاب‌های غیر مجاز هستند.

آزرم، به‌کارگیری پلیس برق و کنترل و پایش مشترکین و مصارف آنها، معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی و برخورد قانونی با آنان جهت بازدارندگی و عدم تکرار برق دزدی، نصب کنتور‌های هوشمند جهت پایش مصرف مشترکین پرمصرف کشاورزی و صنعتی و اطمینان از عدم هدر رفت انرژی با کنترل هوشمند مشترکین، بازرسی‌های گسترده کارشناسان حوزه ستادی از مدیریت‌ها و نواحی تابعه مدیریت‌ها، تسهیل در روند واگذاری انشعاب به متقاضیان فاقد انشعاب را از دیگر اقدامات این شرکت در جهت مقابله با پدیده برق‌های غیرمجاز برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده فوق در ۹ ماهه سال جاری موجب جمع آوری بیش از ۵ هزار فقره انشعاب غیر مجاز شد که این امر سبب شد تا تلفات انرژی این شرکت در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش داشته باشد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار