کد خبر: ۲۸۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۶
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر گفت: در بحث استفاده از فضای سایبری در حوزه صنعت برق کنتور‌های برق هوشمند را داریم و در حوزه دیسپاچینگ، کنترل‌ها و اتوماسیون دیسپاچینگ را داریم؛ ولی در ابتدای راه هستیم.

به گزارش برق نیوز، محمد ابراهیم نژادگفت: امروز بحث سایبر فارغ از مزایا، امکانات و بستر‌های خوبی که در زیرساخت‌های جامعه در همه حوزه‌ها ایجاد می‌کند، می‌تواند موجب آسیب پذیری‌هایی شود که این آسیب پذیری تهدیداتی است که نهفته در ذات و ماهیت فضای سایبری است.

این مقام مسئول افزود: زمانی این تهدیدات اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که این تهدیدات بر زیرساخت‌های ملی یک کشور تطابق پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه "امروز فضای سایبری به معنی عام به یک یوتیلیتی مثل صنعت آب، صنعت برق و صنعت گاز تبدیل شده و بر همین اساس توسعه آن در دستور کار قرار گرفته"، گفت: ما قطعا در آینده‌ای نه چندان دور فضای سایبری را به عنوان یک یوتیلیتی در هر جایی که حرکت کنیم در اختیار خواهیم داشت؛ بنابر این نگاه به این حوزه بسیار با اهمیت است.

ابراهیم نژاد ادامه داد: در صنعت برق دنیا در پروژه‌هایی تحت عنوان شبکه‌های برق هوشمند در حال به کارگیری از فضای سایبری هستند و ما هم در ایران چاره‌ای نداریم که از این امکانات و ظرفیت‌ها با تأکید بر رویکرد بومی سازی استفاده کنیم که این فرآیند در کشور ما آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: مباحث خوبی در صنعت برق در حوزه اتوماسیون و به کارگیری سیستم‌های هوشمند مبتنی بر فضای سایبری مطرح است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و قطعا ما بحث امنیت، پایداری و تاب آور بودن صنعت برق را در فضای سایبری با به کارگیری توانمندی و بضاعت دانشمندان ایرانی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: امید داریم در آینده‌ای نه چندان دور با رویکرد مثبتی که در این صنعت وجود دارد، بتوانیم شاهد صنعت برقی پایدار و تاب آور باشیم و قطعا در مدیریت بحران صنعت برق و تسهیل در مدیرت بحران در حوادثی، چون زلزله کرمانشاه از فضای سایبری بهره‌مند خواهیم شد و از این امکانات بیش از پیش برخوردار خواهیم شد.

ابراهیم نژاد در تشریح کاربرد‌های فضای سایبری در صنعت برق گفت: در بحث استفاده از فضای سایبری در حوزه صنعت برق کنتور‌های برق هوشمند را داریم و در حوزه دیسپاچینگ، کنترل‌ها و اتوماسیون دیسپاچینگ را داریم؛ ولی در ابتدای راه هستیم.

وی افزود: در کشورهایی، چون امریکا و کشور‌های اروپایی کنتور‌های دوطرفه جامعی در صنعت برق در تمامی حوزه‌های تولید، انتقال و تزویع و حتی فشار ضعیف دارند و بنابراین آینده صنعت برق قطعا از مسیر توسعه فضای سایبری می‌گذرد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: ایران هم در این عرصه حرکت کرده و قطعا این رویکرد توسعه پیدا خواهد کرد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار