کد خبر: ۲۸۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از عملیاتی شدن بزرگترین پست فوق توزیع برق GIS خاورمیانه در پارس جنوبی در اردیبهشت ماه سال ۹۷ خبر داد.
به گزارش برق نیوز،   محمد مهدی توسلی پور با اشاره به ساخت پست فوق توزیع برق منطقه پارس ۲ در زمینی به مساحت هفت هکتار گفت: این پست فوق توزیع برق شامل ۲۳ بی (Bay) با سطوح ولتاژی ۴۰۰ و ۱۳۲ کیلوولت بوده و در نوع خود بزرگ‌ترین پست فوق توزیع برق GIS در خاورمیانه محسوب می‌شود.

توسلی پور به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پست فوق توزیع برق GIS پارس جنوبی اشاره کرد و درباره عملکرد این پست گفت: با بهره برداری از پست GIS منطقه پارس دو، برق دریافتی از خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت با ورود به پست یاد شده، پس از تبدیل به سطح ولتاژ ۱۳۲ کیلوولت توسط ۸ دستگاه ترانسفورماتورکاهنده، از طریق یک خط انتقال ۴ مداره ۱۳۲ کیلوولت به طول ۱۴ کیلومتر در پالایشگاه‌های این منطقه توزیع خواهد شد.

مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته عملیات انتقال برق به فاز‌های پارس ۲ از طریق خط انتقال دو مداره با ولتاژ ٤٠٠ کیلوولت ارتباطی نیروگاه متمرکز پارس ۱ به پست برق GIS پارس ٢ و به طول ۶۸ کیلومتر صورت می‌پذیرد.

به گفته این مجری طرح درحال حاضر این خط ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت در منطقه پارس ۲ بطور کامل تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه در مقطع فعلی و تا زمان راه اندازی پست GIS منطقه پارس ۲، برق مورد نیاز فاز‌های پالایشگاهی این منطقه به طور موقت با تغذیه برق ۱۳۲ کیلوولت بر روی خط ۴۰۰ کیلوولت از نیروگاه گازی پارس ۱ تامین می‌شود، تصریح کرد: این خط ۴۰۰ کیلوولت دارای دو مدار و هر مدار با قابلیت انتقال ۱۰۰۰ مگاوات توان برق است که در صورت اختلال در هر مدار، پایداری تولید برق از طریق مدار دیگر حفظ خواهد شد.

با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، ظرفیت تولید برق در نیروگاه گازی متمرکز و بخش سیکل ترکیبی به ۱۵۰۰ مگاوات می‌رسد و پست فوق توزیع یاد شده، با استفاده از ظرفیت این نیروگاه و از طریق خطوط انتقال ارتباطی مناطق دوگانه پارس جنوبی، برق را در مجتمع‌های پالایشگاهی واقع در منطقه پارس دو توزیع خواهد کرد.
 
منبع: ایسکا نیوز
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار