کد خبر: ۲۸۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
مهدوی نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، یاد و خاطره جان باختگان زلزله بم را گرامی داشت و بیان نمود: یکی از چالش‌ها و تنگنا‌های بخش انرژی کشور بالابودن رشد مصرف انرژِ‌ی است رشد، در کشور‌هایی که GDP ورشد اقتصادی بالایی دارند انتظار میرود شدت انرژی بالاتر باشد وبدترین حالت برای رشد پایین GDP و شدت انرژی بالاست که کشور ما متاسفانه ازمصادیق ان است. یعنی بیشتر استفاده می‌کنیم ولی در زنجیره خلق ارزش از ان استفاده نمی‌کنیم وو در راستای توسعه کشور نبوده وارزش افزوده مناسبی برای ما ندارد.
به گزارش برق نیوز، آئین تجلیل از ادارات برتر در مدیریت مصرف برق با حضور امام جمعه موقت بم حجت الاسلام توکلی، مدیر عامل برق جنوب  مهدوی نیا، سرهنگ جلالی فرمانده بسیج ادارات کارمندی سپاه ثارالله، فرمانده سپاه شهرستان بم، مسئولین شهرستان بم و ۱۲ اداره برتر همکاری بسیج ادارات از شهرستان‌های سیرجان، بافت، بم، جیرفت و کهنوج در سالن کنفرانس فرمانداری بم برگزار شد

در این مراسم مهدوی نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، یاد و خاطره جان باختگان زلزله بم را گرامی داشت و بیان نمود: یکی از چالش‌ها و تنگنا‌های بخش انرژی کشور بالابودن رشد مصرف انرژِ‌ی است رشد، در کشور‌هایی که GDP ورشد اقتصادی بالایی دارند انتظار میرود شدت انرژی بالاتر باشد وبدترین حالت برای رشد پایین GDP و شدت انرژی بالاست که کشور ما متاسفانه ازمصادیق ان است. یعنی بیشتر استفاده می‌کنیم ولی در زنجیره خلق ارزش از ان استفاده نمی‌کنیم وو در راستای توسعه کشور نبوده وارزش افزوده مناسبی برای ما ندارد.

وی فاکتور‌های اقتصاد مقاومتی در صنعت برق را افزایش بهره وری، کاهش تلفات انرژی، و مدیرت مصرف در سمت تقاضا دانست و بیان داشت یکی از مصادیق اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش توزیع برق رعایت اصلاح اگوی مصرف و جلوگیری از اسراف و تبذیر انرژی برق می‌باشد

مهدوی نیا افزود در هیچ جای دنیا مصرف لجام گسیخته انرژی پذیرفته نیست. برای رسیدن به میزان مصرف قابل قبول و واقعی ابتدا باید ونوع نگرش مردم جامعه را نسبت به انرژی و ارزش آن به یک نگرش واقع بینانه تبدیل نمود و بعد از آن در پی ساختن ساختار‌های جدید و افزایش ظرفیت‌ها بود.

وی در ادامه گفت: به منظور اشاعه، ترویج و گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی لازم است با آموزش و آگاهی بخشی تغییر نگرش در افراد جامعه صورت پذیرد و این تغییر نگرش منجر به تغییر مدل ذهنی ایشان و نهایتا باعث تغییر رفتا پایدار و نهایتا به یک هنجار و فرهنگ عمومی شود؛ و در این زمینه بسیج داری ظرفیت بلایی است که بایستی از بسیج و بسیجیان برای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف کمک گرفته شود.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام توکلی امام جمعه موقت بم گفت: صرفه جویی در مصرف برق نیازمند فرهنگ سازی است و استفاده از ظرفیت بسیج در این راستا بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود:مدیریت ادارات باید توجه داشته باشند در هر مقامی که هستند کار کردن را باید سر لوحه قرار بدهند وی به خاطرات شهید باکری اشاره کرد وافزود فرهنگ درست مصرف کردن را از پشت سنگر در دستور کار شهدا بود وامروز باتوجه به جمعیت متاسفانه کشور در مصرف انرژی یکی از کشور‌های هستیم که بیشترین مصرف کننده هستیم. حجت الاسلام توکلی افزود: بهترین مکان اجتماعات مسلمانان جهت ترویج ارزش‌های فرهنگی مساجد هستند و هر نمازگزار می‌تواند الگوی شایسته‌ای برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه یکی از فواید شکرگزاری نعمات ازدیاد آنهاست، افزود: در قرآن مجید بر استفاده صحیح از نعمات تاکید شده است.

وی افزود:والدین بایدبهینه مصرف کردن را به فرزندانشان آموزش بدهند.

در ادامه همایش، ثمره مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، ضمن بیان عملکرد اقدامات انجام گردیده در زمینه مدیریت مصرف در ادارات بیان داشت، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی که در سال ۸۸ فرمودند: ما سعی کردیم راهکار‌های الگوی مصرف را در دستور کاراداره خود قرار دادیم وطبق فرمایشات معظم له به ادارات ابلاغ کنیم

وی با بیان اینکه کاهش یک درصدی تلفات برق باعث آزادسازی ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی می‌شود، افزود: این امر موجبات کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از سرمایه گذاری‌های هنگفت در صنعت برق را فراهم می‌سازد.

وی افزود شهرستان‌های جنوب شرق استان در مصارف خانگی پرمصرف کننده‌ترین را به خود اختصاص داده وشهرستان‌های جنوب در کشاورزی ومصارف خانگی جز پر مصرف‌ترین شهرستانهامحسوب می‌شوند

در ادامه سرهنگ جلالی فرمانده بسیج ادارات کارمندی سپاه ثارالله گفت: اکثر شهرستان‌ها ازنور خورشید برخوردار اند امیدواریم ادارات از پنل‌های خورشیدی استفاده کنند رسالت ما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت مصرف به کمک دولت بیایم واین بسیج است که در کنار مردم قرار گرفته است.

گفتنی است، در این جلسه از ۱۲ اداره برتر در پنج شهرستان سیرجان، بافت، بم، کهنوج، جیرفت با اهدا لوح وهدایا ازفرماندهان بسیج شهرستان‌ها وروسای ادارات برترتقدیر وتشکر به عمل آمد
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
دیگه چی گفتند آقای مدیر عامل؟ نگفتن هدفی دیگه داره؟ ...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار