کد خبر: ۲۸۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
عضو شورای شهر سنندج گفت: در حال حاضر شهرداری سنندج یک میلیارد تومان بابت انرژی مصرفی به شرکت توزیع برق بدهکار است.
به گزارش برق نیوز، ارسطو گویلی در جلسه کارگروه شورای اسلامی شهر که با دستور کار "اعمال تخفیف و سیاست تشویقی در لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری سنندج، بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی خورشیدی و حرکت به سمت هوشمندسازی ساختمان‌ها" در سالن جلسات شورا برگزار شد، اظهار داشت: انرژی خورشیدی موضوع مهمی است که متأسفانه در شهرسنندج با وجود مشوق‌های فراوان و تلاش‌های همکاران در شرکت توزیع برق مورد توجه مردم و سرمایه‌گذاران قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید شهرداری و شورای شهر سنندج به انزژی‌های خورشیدی توجه کنند، گفت: در پایان سال ۹۷ ما ملزم به تأمین ۲۰ درصد انرژی‌ها از انرژی خورشیدی هستیم و چنانچه تأمین نشود در سال ۹٨ باید ۲/۸ دهم پول برق پرداخت شود و در اینصورت قطعاً شهرداری را مجبور به پرداخت آن ۲۰ درصد در سال ۹۷ می‌کنیم.

عضو شورای شهر سنندج با اشاره به اهدف برگزاری کارگروه استفاده از انرژی خورشیدی تصریح کرد: تشویق مردم به سمت بهینه‌سازی انرژی، حرکت به سمت خانه هوشمند و خانه سبز، استفاده از انرژی خورشیدی بر روی پشت بام هدف اولیه این کارگروه است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری سنندج یک میلیارد تومان بابت انرژی مصرفی به شرکت توزیع برق بدهکار است و اگر به این شیوه پیش برود بدهی‌هایمان افزایش می‌یابد.

گویلی افزود: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و ملزم کردن شهرداری برای حرکت به سمت استفاده از انرژی خورشیدی، راهکار پیشنهادی این مشکل است که قطعاً باید برای آن هزینه کرد.

وی با اشاره به تشویق شهروندان برای استفاده از انرژی‌های خوشیدی، اظهار کرد: برای ترغیب و حرکت شهروندان به سمت استفاده از انزژی‌های خورشیدی و مصرف بهینه، اعضای شورای شهر هماهنگی بین شورای شهر، توزیع برق و سایر نهاد‌ها را انجام می‌دهد.

عضو شورای شهر سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به عوارض و لایحه ۹۷ گفت: در لایحه ۹۷ به هر طریقی که شده برای مشترکینی که از انرژی خورشیدی استفاده کنند در زمان صدور پروانه و پایان کار، تخفیفی اعمال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شهرداری سنندج برای مشترکینی که از انرژی‌های خورشیدی استفاده کنند تخفیف و بخشودگی ۱۰ درصدی را اعمال می‌کند.

عضو شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه وصول عوارض سالیانه زیر ۱۰ درصد است، خاطر نشان کرد: برای وصول عوارض نوسازی مجبور به تخفیف دادن هستیم و می‌توانیم برای کسانی که روش انرژی خورشیدی، بهینه‌سازی یا ممیزی را انجام می‌دهند، چند درصد را نیز اعمال کنیم.

گویلی افزود: در صورت وصول عوارض به‌موقع از سوی شهروندان، کمترین مشکل را در اداره شهر و پرداخت حفوق کارمندان داریم.

وصول عوارض سالیانه شهرداری سنندج زیر ۱۰ درصد است

مجید شاه‌اویسی عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وصول عوارض سالیانه شهرداری زیر ۱۰ درصد است، اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری با همکاری شرکت توزیع برق می‌تواند وصول عوارض را به بالای ۵۰ درصد برساند.

وی افزود: شرکت توزیع برق می‌تواند در صورت عدم پرداخت عوارض نوسازی، در فیش‌های توزیعی به مشترکین اخطار قطع برق بدهد.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: باید طبق ماده ۱۲ قانون نوسازی اخطار قطع برق و گاز به مشترکینی که عوارض نوسازی را پرداخت نکنند، داده شود.

شاه‌اویسی با بیان اینکه ضوابط تشویقی نباید درصدی باشد، خاطر نشان کرد: در ظوابط تشویقی باید رٍنج‌های مشخص شده به وضعیت مکانی ربط نداشته باشد بلکه به تعداد طبقات، وسعت و متراژ ساختمان مرتبط باشد
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار