کد خبر: ۲۸۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۶
سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: این استان ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد نیروگاه تولید برق و نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

به گزارش برق نیوز، حیدر نعمتی اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث اشتغال و رونق تولید با جدیت از سوی دولت دنبال می‌شود، به دنبال جذب سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف برای اجرای طرح‌های مناسب که دارای ظرفیت در استان می‌باشند، هستیم.

وی ادامه داد: بازار عراق احداث نیروگاه برق در استان را از مزیت ویژه برخوردار کرده تا بتوانیم از این حوزه ضمن درآمدزایی و صادرات برق اشتغال نیز ایجاد کنیم.

وی افزود: با راه اندازی نیروگاه‌های کوچک و متوسط برق و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی در استان می‌توان علاوه بر رونق تولید شاهد ایجاد اشتغال در این بخش‌ها باشیم.

نعمتی به مزایای استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی در استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این نیروگاه‌ها علاوه بر تامین برق برای واحد‌های تولیدی استان، کاهش سوخت فسیلی بر خلاف نیروگاه‌های دیگر و بدون نیاز به آب و بدون ایجاد آلودگی محیط زیست دارای کم‌ترین اتلاف و بیشترین عمر از سایر مزیت‌های آن بشمار می‌رود.

وی یکی از اصلی‌ترین شروط اجرای نیروگاه خورشیدی در مناطق مختلف استان را دسترسی به شبکه اعلام کرد و افزود: باید امکان سنجی مناسب و لگه گذاری بر روی نقشه استان در راستای ایجاد ایستگاه برق و نیروگاه‌های خورشیدی صورت گیرد و به سرمایه گذاران اعلام شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار