کد خبر: ۲۸۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
با بهره برداری از تونل انرژی در کلانشهر تبریز برق مطمئن مورد نیاز این شهر تا ۴۰ سال آینده تامین میشود.
به گزارش برق نیوز،  استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به جمعیت دو میلیون نفری تبریز و روند روبه‌رشد تقاضا و همچنین فرسودگی کابل‌های انتقال برق در این شهر که مربوط به ۴۰ سال پیش است، هر لحظه امکان بروز مشکل در تأمین برق بخشی از شهر یا کل شهر وجود دارد.

خدابخش با بیان اینکه این موضوع، ضریب ایمنی انتقال برق را نیز کاهش می‌دهد، گفت: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با یک تصمیم درست و منطقی، یک سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی را آغاز کرده است که علاوه بر تأمین برق ۱۰ سال آینده شهر تبریز، ضریب ایمنی انتقال برق را نیز حداقل برای ۴۰ سال آتی تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از منابع مورد نیاز برای این سرمایه‌گذاری از محل بانک توسعه اسلامی تأمین شده است، افزود: دو کیلومتر از مسیر چهار کیلومتری تونل انرژی تکمیل شده و خوشبختانه تجهیزات و کابل‌های مورد نیاز نیز خریداری شده است که امیدواریم سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این طرح باشیم.

طرح‌های پست ۲۳۰ کیلوولت مرکزی و تونل انرژی شهر تبریز به‌منظور بهبود وضعیت کابل‌های تغذیه‌کننده نقاط حساس شهر، پایدارسازی و ارتقای توان خطوط فوق‌توزیع و جلوگیری از افت ولتاژ برق در این کلانشهر اجرا می‌شود.

برای اجرای این طرح‌ها درمجموع ۳۵ میلیون یورو اعتبار ارزی و یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی پیش‌بینی شده که اعتبار ارزی آن از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی و اعتبار ریالی از محل منابع داخلی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان تأمین شده است.

نخستین تونل انتقال انرژی برق شمال غرب کشور که به طول چهار کیلومتر و قطر ۳.۵ متر در مسیر کوه عون‌ابن‌علی تا پست ۲۳۰ کیلوولت مرکزی تبریز اجرا می‌شود که در مجموع ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار