کد خبر: ۲۹۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
تاجدانی گفت: استفاده صحیح و اصولی از مواد شیمیایی در سیستم‌ها و تجهیزات نیروگاهی به منظور بهره برداری مطلوب و بهینه از این تجهیزات بویژه در فرآیند تولید آب مقطر مورد نیاز واحد‌های تولیدی یکی ازبرنامه‌های اساسی ماست و با رویکردی که در این عرصه داشتیم توانستیم طی ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۲۰۰ هزار لیتر در مصرف مواد شیمیایی صرفه جویی نماییم.
به گزارش برق نیوز، امین تاجدانی معاونت تولید نیروگاه رامین با اعلام این خبر اظهار داشت: استفاده صحیح و اصولی از مواد شیمیایی در سیستم‌ها و تجهیزات نیروگاهی به منظور بهره برداری مطلوب و بهینه از این تجهیزات بویژه در فرآیند تولید آب مقطر مورد نیاز واحد‌های تولیدی یکی ازبرنامه‌های اساسی ماست و با رویکردی که در این عرصه داشتیم توانستیم طی ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۲۰۰ هزار لیتر در مصرف مواد شیمیایی صرفه جویی نماییم.

وی با اشاره به تجربه، تخصص و مسئولیت پذیری کارکنان تلاشگر نیروگاه در استفاده بهینه و اصولی از تجهیزات نیروگاهی گفت: تصفیه فیزیکی و شیمیایی آب رودخانه کارون، بمنظورتولید آب مقطر کافی و مطلوب با درجه خلوص بالا جهت تولید بخار و چرخش توربین‌ها یکی از مهمترین فرآیند‌های تخصصی این نیروگاه در تولید پایدار انرژی برق است و این میزان صرفه جویی در شرایطی بدست آمد که این نیروگاه با آسیب‌های ناشی از کاهش کیفیت و سطح آب رودخانه کارون طی سال‌های اخیر مواجهه می‌باشد.

تاجدانی مهمترین اقدامات بمنظور صرفه جویی در رزین و آنتراسیت را بازدید دوره‌ای و منظم فیلتر‌های تصفیه خانه و سیستم پالشینگ پلنت، کنترل احیاء رزین‌ها، بازیافت رزین و ایجاد لاگشیت سطح رزین برای کنترل روزانه، سرویس منظم و کنترل تله رزین‌ها دانست.

وی همچنین کنترل دقیق آنالیز‌های آب گردشی و دقت در تعیین is و در نتیجه کاهش میزان نشتی‌های کندانسور، سرویس منظم پمپ‌های اتومات تزریق اسید به آب گردشی و در نتیجه آن کاهش مصرف مواد شیمیایی در ایرهیترشویی و کاهش اسیدشویی واحد‌ها که در نتیجه کنترل آب گردشی بود را، بعنوان مهمترین علل کاهش مصرف مواد شیمیایی در واحد‌های تولیدی نیروگاه رامین عنوان نمود.

معاون تولید نیروگاه رامین در ادامه گفت: این میزان صرفه جویی بیانگر ارتقاء سطح عملکردی نیروگاه در کاهش مصرف مواد شیمیایی و بهبود شاخص‌های زیست محیطی نیز می‌باشد و در شرایطی تحقق یافت که نیروگاه رامین اهواز ضمن تولید آب مقطر مورد نیاز هر ۶ واحد تولیدی خود، تامین کننده بخش زیادی از آب مقطر مطلوب بمنظور شستشوی مقره‌ها و سایرتجهیزات صنعت برق استان خوزستان نیز می‌باشد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار