کد خبر: ۲۹۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
محمد بهاروندگفت: انعقاد قرارداد از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در ۵ استان کشور برای احداث نیروگاه با ظرفیت‌های مختلف بخشی از این دستاورد است و مهمترین و بزرگترین پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و سیلک ترکیبی با ۱۲۰۰ مگاوات در این شهرستان انجام می‌شود.
به‌گزارش برق نیوز، محمد بهاروند اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های پسابرجام پس از انجام موفق مذاکرات هسته‌ای نمایندگان کشورمان، گشایش سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: انعقاد قرارداد از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در ۵ استان کشور برای احداث نیروگاه با ظرفیت‌های مختلف بخشی از این دستاورد است و مهمترین و بزرگترین پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و سیلک ترکیبی با ۱۲۰۰ مگاوات در این شهرستان انجام می‌شود.

فرماندارساوه تصریح کرد: حدود ۵۰۰ نفر از متخصصان دانشگاهی و شرکت دانش‌بنیان در فرایند عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این نیروگاه جذب می‌شوند و برای ۸۸ نفر هم اشتغال ایجاد می‌شود.

بهاروند بیان کرد: اقدامات اساسی و زیربنایی و پیگیری‌های زیست محیطی انجام و موافقت نهایی صادر شده است، ولی با توجه به اینکه این پروژه ملی است، بخشی از مسایل مربوط به آن در سطح ملی باید پیگیری و برطرف شود.

وی ادامه داد: مراحل تضمین گارانتی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی از سوی وزارت و امور اقتصاد و دارایی از دیگر الزامات اجرای این طرح است که با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسولان استانی این مهم در حال برطرف شدن است.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: کشور با مشکل کمبود برق روبه‌رو است که به طور قطع با استقرار بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی و توسعه آن به دیگر استان‌ها مشکل برق برطرف می‌شود.

بهاروند عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک با وگذاری نهایی زمین مورد نظر برای اجرای این طرح به وسعت ۶۰۰ هکتار از سوی کمیسیون ماده ۳۲ توسط وزارت خانه عملیات اجرایی آن برزمین زده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مانند آب و گاز، تمامی نیاز‌های لازم زیربنایی و زیرساختی برای استقرار نیروگاه از سوی بخش دولتی استان و شهرستان و پیگیری سرمایه‌گذاران در دست انجام است و با توجه به اینکه این پروژه ملی است بخشی از مسایل و بحث‌های مربوط به آن در سطح ملی باید پیگیری و منتج به نتیجه شود.

فرماندار ساوه با بیان اینکه انجام مراحل تضمین گارانتی به منظور اجرای طرح‌های با سرمایه گذاری خارجی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی از دیگر الزامات اجرای این طرح است گفت: با پیگیری استاندار مرکزی و با مکاتبات انجام شده در حال صادر شدن است تا دغدغه‌ای برای سرمایه‌گذار در اجرای این طرح ملی نباشد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار