کد خبر: ۲۹۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
ایجاد خطاهای گذرا ناشی از برخی پدیده ها از قبیل کلیدزنی و صاعقه در شبکه های قدرت، میتواند منجر به خسارات جبران ناپذیری گردد، از این رو شناسایی و بررسی این خطاها به منظور یافتن راه حلهای مناسب برای حفاظت از شبکه و حداقل کردن خسارات وارده به تجهیزات، نقش مهمی را در این زمینه ایفا میکنند.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: چکیده- ایجاد خطاهای گذرا ناشی از برخی پدیده ها از قبیل کلیدزنی و صاعقه در شبکه های قدرت، میتواند منجر به خسارات جبران ناپذیری گردد، از اینرو شناسایی و بررسی این خطاها به منظور یافتن راه حل های مناسب برای حفاظت از شبکه و حداقل کردن خسارات وارده به تجهیزات، نقش مهمی را در این زمینه ایفا میکنند. به دلیل اینکه دکلهای خط انتقال، آسیب پذیر ترین قسمت سیستم انتقال در برابر حوادثی همچون صاعقه هستند، در این مقاله به بررسی آثار اصابت صاعقه به سیم گارد دکل خط انتقال قدرت پرداخته میشود.

به منظور بررسی امکان وقوع جرقه ی بازگشتی، تمرکز این مقاله بر روی محاسبه ی حداکثر اضافه ولتاژ تولید شده در زنجیرمقره ها با درنظر گرفتن مدل گذرای اجزای قرارگرفته در مسیر صاعقه و مخصوص ا طراحی و مدلسازی دقیق سیستم زمین میباشد. اجزای سیستم شامل خط انتقال، دکل و سیستم زمین توسط نرم افزار EMTP_RV شبیه سازی شده اند.

برای سیستم زمین، مدلسازی با استفاده از روش خط انتقال مورد استفاده قرار گرفته است که علیرغم اغلب پژوهشها، سیستم زمین را به شکل یک مقاومت صرف درنظر نمیگیرد بلکه تمامی اثرات خازنی، القاکنندگی و رسانایی را با گنجاندن اثر پدیده ی غیرخطی یونیزاسیون خاک، مورد توجه قرار میدهد. همچنین میزان تأثیر پدیده ی یونیزاسیون خاک و تغییرات پیکربندی شبکه زمین بر روی حداکثر اضافه ولتاژ تولید شده در زنجیرمقره ها، برای سیستمهای زمین مختلف، مورد بررسی قرارگرفته است.

نویسندگان: فائزه امانی فرد ، نبی اله رمضانی و علیرضا فلاحی

 

حجم: 753 کیلوبایت

تعداد صفحات مقاله:6

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار