کد خبر: ۲۹۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
عربستان سعودی تلاش‌های فراوانی برای رونق اقتصاد نفتی خود در سال‌های اخیر داشته است. اخیرا پرچمدار اقتصاد نفتی این کشور به دنبال راه‌هایی تازه برای کسب درامد از عظیم‌ترین سرمایه این کشور است.
به گزارش برق نیوز، سعودی آرامکو، بزرگترین صادرکننده نفتی دنیا، به دنبال سرمایه گذاری گسترده روی توسعه کیفیت و کارایی موتور‌های بنزینی و روش‌های جدید تبدیل مستقیم نفت خام به محصولات پتروشیمیایی دارد.

فشرده سازی بنزین در سیلندر ماشین‌ها به جای استفاده از جرقه الکتریکی و آتش زدن بنزین، یکی از تکنولوژی‌های نوین مدنظر آرامکو در موتور‌های بنزینی آینده است.
 
سعودی آرامکو با داشتن ۲۶۰ میلیارد بشکه از مخازن نفتی دنیا، مهره تاثیرگذار عربستان صعودی برای  اقتصاد این کشور به شمار می‌آید.
 
برنامه فروش ۵ درصدی مخازن درجای این کشور در سال جاری، رکوردی تازه در فروش نفت در دنیا به شمار می‌رود. این غول نفتی در کنار برنامه‌های کوتاه مدت، برنامه‌های بلندمدتی نیز برای تضمین سهم خود در فروش جهانی نفت در سال‌های آتی در سر دارد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار