کد خبر: ۲۹۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
عامل بیشتر اتصال‌ها در خطوط در پی جرقه قوس الکتریکی می‌باشد. این قوس می‌تواند بین سیم و زمین در درازای مقره یا بین دو سیم زده شود و جرقه کمابیش به علت نا مساعد بودن هوا که دارای برف و مه و توفان و یا در پی افزایش ولتاژ شبکه که دارای آذرخش یا بازبست می‌باشد در کلید پدید می‌آید، چنین جرقه‌هایی بیشتر با بُرش آنی و کوتاه زمان فشار شبکه از بین رفته و خاموش می‌شود.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: عامل بیشتر اتصال‌ها در خطوط در پی جرقه قوس الکتریکی می‌باشد. این قوس می‌تواند بین سیم و زمین در درازای مقره یا بین دو سیم زده شود و جرقه کمابیش به علت نا مساعد بودن هوا که دارای برف و مه و توفان و یا در پی افزایش ولتاژ شبکه که دارای آذرخش یا بازبست می‌باشد در کلید پدید می‌آید، چنین جرقه‌هایی بیشتر با بُرش آنی و کوتاه زمان فشار شبکه از بین رفته و خاموش می‌شود.

برای پایداری شبکه از یک نوع کلید در چرخه های فشار قوی از ۲۰ کیلو ولت به بالا و کمابیش بیشتر در شبکه‌های هوایی بهره گرفته می‌شود چون بیشتر اتصالی‌ها در شبکه هوایی رخ می‌دهد. لازم به ذکر است که ANSI کد رله ریکلوزر (رله وصل مجدد) کد 79 بوده و مطابق با تعریف " این رله در صورت قطع خودکار فیدر ناشی از خطاهای مجاز به وصل مجدد، عمل میکند". چه زمانی ممکن است اتصالی رخ دهد؟ وقوع اتصال گذرا شامل: ۱- پرنده ۲- گیر کردن شاخه درخت به سیم ۳- در پی باد یا توفان اتصال همیشگی شامل: ۱- پارگی سیم ۲- کابل زدگی یا زخم شدن کابل ۳- یخ بستن

ريكلوزر به وسيله يك مكانيزم هيدروليكي و يك سيستم اتصال مكانيكي عمل مي كند . موقعي كه جريان اتصالي به دو برابر جريان نامي خط مي رسد ، ميدان مغناطيسي افزايش يافته ، پلانجر را به داخل بوبين مي كشد.

همينطور كه پلانجر به طرف پايين حركت مي كند انتهاي پاييني ، مجموعه كنتاكت را تريپ مي دهد تا كنتاكت ها باز شوند و مدار قطع گردد ، به محض اينكه كنتاكت ها باز شدند ديگر جرياني در بوبين نخواهد بود تا آنها را باز نگه دارد، بنابراين يك فنر مكانيزم را وصل مي كند و خط را مجدداً برقرار مي نمايد.

چه زمانی به ریکلوزر نیاز پیدا می کنیم؟
 چه زمانی به ریکلوزر نیاز پیدا می کنیم؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار