کد خبر: ۲۹۱۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دستور داد: نیروگاه تولید برق از پسماند‌های شهری تبریز (زباله سوز) در حداقل زمان احداث و راه اندازی شود.
به گزارش برق نیوز، عیسی کلانتری در دستور خود خطاب به دستگاه‌های مرتبط، با تاکید بر همکاری عموم حوزه‌های اجرایی در تسریع این واحد صنعتی و زیست‌محیطی، خاطرنشان کرده است: با توجه به لزوم دفع پسماند‌های شهری تبریز، تمام تلاش‌ها باید به کار گرفته شود تا مرکز زباله‌سوز کلانشهر تبریز در حداقل زمان و با تمام قدرت آغاز شود.

پروژه زیست محیطی احداث نیروگاه تولید انرژی از پسماند‌های شهری (زباله سوز) از جمله طرح‌های عظیم محیط زیست شهری در کشور است که با مشارکت سرمایه‌گذار فرانسوی است و توسط شهرداری تبریز اجرا می‌شود.

پیش از این، وزارت کشور با ارسال نامه‌ای به مدیرکل هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ضمن تایید احداث نیروگاه زباله‌سوز در تبریز مجوز عقد قرارداد میان شهرداری تبریز و شرکت فرانسوی را صادرکرده است.

هدف از اجرای این پروژه در وهله اول کاهش اثرات محیط زیستی ناشی از دفن پسماند‌های شهری، و در وهله بعد، کاهش هزینه‌های مربوط به دفن پسماند‌های شهری و کسب درآمد پایدار با توجه به تولید انرژی از پسماند‌های شهری است.

شرکت فرانسوی که ۵۰ سال سابقه فعالیت در زمینه احداث کارخانجات زباله‌سوز و تولید کمپوست و همچنین استحصال انرژی برق از پسماند‌های شهری دارد، مطالعات اولیه را در زمینه احداث کارخانه زباله‌سوز و استحصال انرژی برق از پسماند‌های شهری تبریز انجام داده و با ارایه پروپوزال طرحی ۱۰۰۰ صفحه‌ای، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام کرده است.
 
منبع: نصر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار