کد خبر: ۲۹۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
مقاله حاضر به ارائه روشي اجرايي و عملياتي براي مطالعات فني امكان سنجي احداث نيروگاه فتوولتائيك متصل به شبكه با ظرفيت 100 كيلووات به منظور اخذ مجوز سازمان انرژي نو ايران مي پردازد.
ماژول و اینورتر اجز‌ای اصلی نیروگاه فتوولتائیک هستند و انتخاب ظرفیت و چیدمان مناسب آن‌ها سبب افزایش بهره وری نیروگاه از پتانسیل انرژ‌ی خورشیدی موجود و نیز کاهش هزینه کلی سیستم می گردد. در این روش،ابتدا با توجه به موقعیت جغرافیایی محل احداث نیروگاه، آرایش آرایه‌های فتوولتائیک در زمین نیروگاه،با قید اشغال مساحت کمتر و نیز رعایت کردن فاصله لازم بین رشته‌های فتوولتائیک برای سهولت تعمیر و نگهداری و نیز جلوگیری از سایه افکنی ماژول‌ها رو‌ی هم صورت گرفته و زاویه بهینه پنل‌ها استخراج شده و به همراه پارامتر‌های اصلی برای طراحی اعم از ظرفیت نیروگاه، برند و نوع ماژول مربوطه و سطح ولتاژ اتصالی اینورتر به شبکه وارد نرم افزار Sunny Design می شوند. این نرم افزار حالات مناسب انتخاب اینورتر‌ها را مشخص کرده و حالت بهینه تعیین می شود.در روش پیشنهادی،بعد از انتخاب مدل ماژول و اینورتر،طراحی بهینه نیروگاه فتوولتائیک با در نظر گرفتن پارامتر‌هایی نظیر قابلیت اطمینان، هزینه، استفاده بهینه از مساحت زمین و افزایش کارایی اجز‌ای نیروگاه با تعیین محدوده نقطه کار آن‌ها با استفاده از نرم افزار PVSyst صورت می پذیرد. در این نرم افزار،نحوه آرایش ماژول‌های فتوولتائیک در آرایه‌ها و تعداد رشته‌ها مشخص می گردد. در ادامه،منحنی‌های خروجی، سایه افکنی،تلفات با استفاده از نرم افزار PVSyst استخراج و تحلیل می گردند. 
 
نویسندگان:محمدحسين شمس،محسن كيا،بهداد مهدوي
محل انتشار:دوره ۱۶ام نشریه انرژی ایران
 
 
 
سایز:1.8mb

 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار