کد خبر: ۲۹۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
اين سمينار با حضور مدير كل دفتر برنامه ريزي توسعه توانير، مدير كل توسعه و هماهنگي بازار و بورس برق توانير با هيات همراه، معاونان و مديران شركت هاي توزيع برق شمال و جنوب استان كرمان و همچنين برق منطقه اي و با هدف نحوه حضور مصرف كنندگان بالاي پنج مگاوات در قراردادهاي دوجانبه و معاملات برق بورس انرژي در شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، اين مراسم با حضور مدير كل دفتر برنامه ريزي توسعه توانير، مدير كل توسعه و هماهنگي بازار و بورس برق توانير با هيات همراه، معاونان و مديران شركت هاي توزيع برق شمال و جنوب استان كرمان و همچنين برق منطقه اي در سالن آمفي تئاتر شركت برگزار شد.

اين سمينار با هدف نحوه حضور مصرف كنندگان بالاي پنج مگاوات در قراردادهاي دوجانبه و معاملات برق بورس انرژي در شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان برگزار شد.

در ابتداي اين سمينار فياض منش مديركل دفتر برنامه ريزي توسعه توانير، متقاضيان بالاي 5 مگاوات را بر اساس دستورالعمل قانون پنج ساله توسعه از مباني قانوني انعقاد قرارداد اتصال به شبكه دانست و بيان كرد: بر اساس موصوبه تصويب شده متقاضيان با قدرت قراردادي بالاي پنج مگاوات مي توانند برق مورد نياز خود را از بورس انرژي، قراردادهاي دوجانبه و يا نيروگاه هاي متعلق به خود تأمين كنند. ليكن در مورد متقاضيان جديد بالاي 5 مگاوات اين الزام وجود دارد كه برق خود را از بورس انرژي يا قرارداد دوجانبه با نيروگاه تأمين كنند.

وي با اشاره به اصل 44 قانون خصوصي سازي در رابطه با شركتهاي دولتي گفت: در اين قانون دولت مكلف شده است 80 درصد از ارزش مجموع سهام بنگاههاي دولتي در هر فعاليت مشمول گروه دو به استثناء راه و راه آهن را به بخشهاي خصوصي، تعاوني و عمومي غيردولتي واگذار كند.

در ادامه باقري، مدير دفتر توسعه بازار برق و هماهنگي با بورس انرژي ضمن بيان ساز و كارهاي حضور مصرف كنندگان بالاي 5 مگاوات در معاملات برق بورس انرژي ابراز داشت: در صورتي كه نيروگاه به هر دليلي نتواند برق تعهد شده را توليد نمايد، برق مشترك از طريق شبكه سراسري تأمين خواهد شد.

فاتح، رييس گروه آيين نامه ها و مقررات فروش برق شركت توانير نيز در اين نشست گفت: از نظر الزامات فني، قرارداد اتصال به شبكه و قرارداد تأمين برق مشابه هستند ليكن در قرارداد اتصال به شبكه، ساختار تعرفه براي مصرف كننده ي جديد بالاي 5 مگاوات وجود ندارد و مصرف كننده بايستي از طريق قرارداد دوجانبه و يا بورس انرژي، برق خود را تأمين كند.

وي افزود: هزينه اتصال به شبكه توسط شوراي اقتصاد ابلاغ خواهد شد و تا قبل از آن به صورت علي الحساب بر اساس بخشنامه مربوطه از متقاضي اخذ مي شود.

وي همچنين تصريح كرد: پيش نياز انعقاد قرارداد اتصال به شبكه، ارائه گواهي ظرفيت متناسب با قدرت درخواستي توسط متقاضي به شركت ها است كه به زودي گواهي ظرفيت از طريق بورس انرژي قابل معامله خواهد شد.

رييس گروه آيين نامه ها و مقررات فروش برق شركت توانير افزود: مصرف كننده بايستي بابت كل انرژي خريداري شده از بورس، هزينه ترانزيت را مطابق تعرفه شوراي اقتصاد به شركت هاي توزيع پرداخت كنند.

در پايان اين نشست نيز پرسش و پاسخي برگزار شد و در آن حضار سوالات خود را مطرح كردند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار