کد خبر: ۲۹۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱:۴۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
انتخاب مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو آنهم با روشی که وزیر جدید از فرنگ آورده بود سروصدای زیادی به پا کرد. اما خروجی آن تعجب خیلی از فعالان این حوزه را در پی داشت و این نتیجه را باور نکردند. عده ای نیز سفارش شدن ببران از سوی برخی از اعضای هیئت دولت و همشهری بودنش با اردکانیان را در این انتخاب تاثیرگذار عنوان کرده اند. گزارش های متعددی در خصوص نحوه انتخاب صدیقه ببران به برق نیوز رسید و خواستار بررسی نحوه انتخاب وی شدند. ماجرای انتخاب ببران را یکی از شرکت کنندگان در این آزمون شفاف سازی کرده است.

به گزارش برق نیوز، صدیقه ببران عنوان مدیرکلی روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در دوره اردکانیان را در حالی به دست آورد که برای انتخاب شدن وی، برنامه شایسته گزینی از سوی وزیر نیرو مرحله به مرحله پیاده شد. مراحلی که گزارش های آن نیز رسانه ای شد.

با این وجود بعد از انتخاب ببران، اعتراضاتی از نحوه انتخاب وی شنیده شد و تعجب خیلی از دنبال کننده های این فرایند شایسته گزینی را در پی داشت.

برق نیوز در ارتباط با برخی از شرکت کنندگان و دیگر منابع اطلاعاتی خود، در این خصوص بررسی هایی انجام داد. صدیقه ببران جزو 5 نفر نهایی بوده است اما چطور در این گروه قرار گرفت؟ آیا گزینه های قوی تر و توانمندتر از ببران در میان شرکت کنندگان نبوده است؟ تردیدهایی در خصوص تغییر مسیر انتخاب به سمتی که خروجی آن کسی باشد که از قبل مشخص شده وجود دارد.

در زیر مشاهدات و گزارش یکی از شرکت کنندگان در مراحل انتخاب مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو را می خوانید که در اختیار برق نیوز قرار گرفته است:

من یکی از شرکت‌کنندگان در آزمون انتخاب مدیر روابط عمومی وزارت نیرو هستم. گرچه به نتیجه نهایی آزمون و برخی رویکردهای آن انتقاد داشتم اما به احترام جناب آقای اردکانیان، وزیر نیرو و روشی که برای انتخاب مدیر روابط عمومی برگزیده بود، در مورد آن سکوت کردم تا این روش به مثابه لنگه کفشی در بیابان، مورد بدگمانی قرار نگیرد. اما اخیرا دیدم که وزارت نیرو فراخوان دیگری را برای «هم اندیشی با متخصصان علوم آب و محیط زیست» منتشر کرده و مشاور برنامه ریزی وزیر، آقای محمد فاضلی، در یادداشتی با اشاره به تجربه موفق انتخاب مدیر روابط عمومی، به متخصصان نوید داده است که این فراخوان نمایشی نیست و بهتر است به وزارت نیرو اعتماد کنند. به نظر می‌رسد وزارت نیرو برای پوشش گذاشتن بر نمایشی بودن این موضوعات، نقطه ضعف خود را به‌صورت مثبتی تکرار می‌کند تا اول خودش و بعد دیگران آن را باور کنند. وقتی یادداشت آقای فاضلی را دیدم تصمیم گرفتم این مطلب را در اختیار برق نیوز قرار دهم تا شاید دوستان با اطلاع از آن، احترام بیشتری به مخاطبان خود قائل باشند. برای نگارش این مطلب به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم با عوامل درگیر در این فرایند گفت‌وگو کرده‌ام.

 

شوی شایسته‌سالاری با طعم دموکراسی

وزیر نیرو روز دوشنبه، دوم بهمن ماه، در حالی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه را معرفی کرد که برای شناسایی آن از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون‌های تخصصی علمی و مصاحبه اقدام کرده بود. این روش اگرچه از ابتدا و بنا به فرهنگ حاکم بر فضای کار و انتصابات رسمی کشور، امیدی را برای رسیدن به سرانجام خوب در نزد کارشناسان و اهل رسانه ایجاد نمی‌کرد اما فارغ از بدبینی‌های رایج به‌عنوان شیوه‌ای جدید در انتخاب مدیران مورد توجه قرار گرفت. هرچند به‌صورت معمول شایسته‌گزینی در سیستم بروکراتیک اداری کشور مفهومی تهی از معنا تلقی می‌شود اما این بار جامه آراسته‌ای که وزیر نیرو بر تن شایسته‌سالاری پوشانده بود، آنقدر این موضوع را خوش‌سیما کرده بود که بار دیگر عده‌ای دروغ شایسته‌گزینی را باور کنند.

قواعد بازی یا بازی با قواعد
روابط عمومی وزارت نیرو که تا پیش از معرفی مدیر جدید تحت سرپرستی مجتبی نیک روش، رییس دفتر وزیر نیرو اداره می شد، در اطلاعیه‌های وزارتخانه، انتخاب مدیرکل روابط عمومی از طریق فراخوان عمومی را راهبرد شایسته‌گزینی آقای اردکانیان عنوان می‌کرد. اطرافیان وزیر نیرو از جمله محمد فاضلی، مشاور برنامه‌ریزی وزیر نیز در مصاحبه با رسانه‌ها چنین تبلیغ می‌کردند که «اردکانیان برای تغییر آمده و تغییر را باید از تغییر قواعد شروع کرد.»
این در حالی است که بررسی دقیق فرایند انتخاب و معرفی مدیر روابط‌ عمومی وزارت نیرو نشان می‎دهد که نه‌تنها قواعد بازی در این انتخاب رعایت نشد، بلکه همه قواعد شایسته‌گزینی در یک بازی طراحی‌شده به سخره گرفته شد. تغییر قاعده‌ای که قرار بود «پیام مهم اردکانیان برای تغییر باشد» در عمل به نمایش مسخره‌ای از شایسته‌گزینی و ارائه فرصت‌های برابر به همگان تبدیل شد.

روش بازی و بازیگران
بنا بر اطلاعیه اول وزارت نیرو، 170 نفر با تکمیل فرم ثبت نام و ضمیمه کردن دو توصیه‌نامه علمی از اساتید دانشگاه وارد عرصه رقابت شدند. از این تعداد 17 نفر به بانوان اختصاص داشت و از جمع ثبت‌نام‌کنندگان، 23 درصد دارای مدرک دکترا و 42 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند.

کمیته‌ای هفت‌نفره مرکب از چهار استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی (فعلی و سابق) – آقایان هادی خانیکی، حسین افخمی، یونس شکرخواه و حسن نمکدوست تهرانی- به همراه آقایان علی‌اکبر مهاجری، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو؛ محمد فاضلی، مشاور برنامه‌ریزی وزیر نیرو و مجتبی نیک‌روش، رییس دفتر وزیر نیرو هیات داوران را تشکیل می‌دادند. بر اساس بررسی ایشان از فرم‌های ارسالی، در غربالگری اول 16 فرم باطل و 154 فرم تایید شد و مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از ارزیابی، 27 نفر به مرحله آزمون کتبی راه یافتند.

داوطلبان در روز سه‌شنبه 5/10/96 در آزمون کتبی که به‌صورت الکترونیک انجام شد، شرکت کردند. آزمون کتبی به شیوه‎ای حرفه‎ای و به‎گونه‎ای طراحی شده بود که داوطلبان نه‎تنها باید دارای تخصص روابط عمومی می‎بودند بلکه می‎بایست اطلاعات خوبی درباره وزارت نیرو می‌داشتند تا بتوانند به سوالات، پاسخ‌های تحلیلی و کاربردی مناسب بدهند.

در این مرحله، پاسخنامه 27 داوطلب در اختیار داوران قرار گرفت و هر یک از آنان به شش سوال پاسخ‎داده‎شده توسط داوطلبان نمره دادند. در نتیجه این آزمون، با تجمیع نمرات، 11 نفر که نمره حدنصاب را کسب کرده بودند، برای مصاحبه حضوری دعوت شدند.

مصاحبه حضوری به فاصله سه روز، در روز جمعه 8/10/96 برگزار شد و هریک از داوران حداقل یک سوال را از داوطلبان راه‎یافته به این مرحله مطرح کردند و به همه پاسخ‎های آنها نمره دادند. به این ترتیب از بین 11 نفر، پنج نفر برای معرفی به وزیر نیرو انتخاب شدند. در نهایت پس از مصاحبه شخص وزیر نیرو، گزینه نهایی مدیرکلی روابط عمومی وزارت نیرو انتخاب و معرفی شد.

کجای کار می‌لنگید؟
در میان شرکت‌کنندگان دوگروه دارای هواداران مشخصی در بین داوران بودند؛ گروهی که از بدنه وزارت نیرو یا شرکت‎های تابعه آن بودند و گروهی که از طریق تیم اطلاع‎رسانی دولت و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای شرکت در آزمون هدایت شده بودند. گروه اول را بیش از هر کس معاون تحقیقات و نیروی انسانی وزیر نیرو نمایندگی می‎کرد و گروه دوم را یکی از اساتید که دارای روابط کاری با تیم رسانه‎ای دولت است. سایر داوران اما حیثیت علمی خود را در گرو حمایت آشکار از کسی به حراج نگذاشتند.

نکته اینجاست که ظاهرا در مرحله آزمون کتبی نام داوطلبان از روی برگه‎های پاسخنامه حذف نشده بود، بنابراین داوران می‌توانستند برای نام‎های آشنای خود نمره بهتری بدهند.

در مرحله مصاحبه حضوری نیز یکی از زمینه‌های اعمال نظر خارج از عرف، طرح سوال با درجه سختی متفاوت برای داوطلبان بود که البته به دلیل آمادگی داوطلبان چندان موثر نبود، اما زمینه دیگر برای بالا کشیدن فرد مورد نظر، در نمره دادن و فرصتی که داوران برای تغییر دادن نمره‎ها داشتند، فراهم شد. به این صورت که داوران بعد از مصاحبه و دادن نمره به داوطلبانی که در یک روز جمعه به‎ترتیب و در ساعات زمانی مختلف برای مصاحبه دعوت شده بودند، فرم نمرات را در نزد خود نگه می‌داشتند، بنابراین داوران علاقمند به داوطلب خاص، می‌توانستند در پایان روز برای اینکه فرد مورد نظرشان حذف نشود، با دستکاری نمرات، نمره‌های اولیه خود را برای داوطلب مورد نظر افزایش و نمره سایر داوطلبان را کاهش دهند. در حالی که روش درست این بود که فرم‎ها بعد از نمره‎دهی قابلیت تغییر نداشته باشند.

مهم‌تر اینکه به نظر می‌رسد نمرات کتبی داوطلبان نیز در نمرات نهایی لحاظ نشده و فقط ارزش آن در ترتیب نوبت‌دهی به آنها برای حضور در مصاحبه بوده است. به این معنا که فقط نمره مصاحبه تعیین‌کننده ورود به مرحله بعد بوده است. به‌همین دلیل رتبه‌های آخر به‌آسانی و به‌طور جهشی به ابتدای لیست نهایی منتقل شدند. بدین ترتیب بود که فرصتی فراهم شد تا دوشیزه 48 ساله مورد نظر که از هواداری تیم رسانه‎ای دولت برخوردار بود، همچنان در گود رقابت باقی بماند.

قاعده انحراف مسیر راست
با وجود اعمال این روش‎ها نتایج بسیار جالب بوده است. به روایتی که در لابی‌های وزارت نیرو شنیده می‌شد اما برای نگارنده قطعی نیست، قرار بود سه نفر که بالاترین نمره را در آزمون کتبی و مصاحبه کسب می‎کنند به وزیر معرفی شوند اما در نهایت شگفتی، فرد مورد نظر در میان سه نفر اول قرار نداشته است. همچنین هیچ‎یک از بانوان و دارندگان مدرک دکتری نمرات لازم را به دست نیاورده بودند، بنابراین تعداد برگزیدگان را از سه نفر به پنج نفر افزایش دادند تا راه راست را به سمت بانوی مورد نظر منحرف کنند و به این ترتیب تغییر قواعد خود را بیشتر نشان دهد. حتی اگر از ابتدا قرار بر معرفی پنج نفر به وزیر بوده باشد، چیزی از شایستگی خاصه‌گزینان در استفاده از خلاء روشی برای مدیر کردن فرد مورد نظر کم نمی‌شود.

وعده روز تعطیل
وزیر نیرو پنج‎شنبه روزی از روزهای تعطیل وزارتخانه را به مصاحبه با داوطلبان اختصاص داده بود و به شیوه‎ای که گمان می‎کرد دموکراتیک و برای همه برابر است، شش سوال را در حضور رییس دفترش و یک سوال را بدون حضور او درباره فرایند رقابت مطرح می‎کرد تا به داوطلبان اطمینان دهد که او اهل لابی نیست و تحت تاثیر شرایطی که دیگران برایش می‎سازند، قرار نمی‎گیرد.

او به داوطلبان وعده داد که مصاحبه با وزیر مرحله نهایی نیست و بعد از آن، مرحله دیگری برای سنجش توانمندی‎های مدیریتی داوطلبان نیز برگزار خواهد شد؛ وعده‎ای که تا 10 روز بعد از مصاحبه عملی نشد تا در نهایت داوطلبان منتظر نتیجه، خبر انتصاب مدیرکل روابط عمومی را از یک سایت خبری دریافت کردند.

آقای وزیر که قرار بود تحت تاثیر جوسازی دیگران نباشد، با مشورت ملازمان خود انتخاب یک خانم دکتر را به‎عنوان مدیر، مناسب شرایط موجود تشخیص داد چراکه با این انتخاب، هم می‎توان پز حمایت از زنان داد و هم برای دستور رییس‎جمهور مبنی بر «انتخاب مدیر از میان بانوان شایسته» پاسخی را دست و پا کرد.

این موضوع نیز می‌گذرد و دیگر کسی به ارزیابی عملکرد روابط عمومی وزارت نیرو نخواهد پرداخت که ببیند تغییر مورد نظر آقای وزیر چه بود. عملکردی که در همان روز انتصاب، گوشه‎ای از نیاز مدیرکل جدید به بزرگ‎نمایی را در خبر روابط عمومی بروز داد. در خبر انتصاب مدیر روابط عمومی عنوان شد که فرایند بررسی و مصاحبه‎های علمی از حدود 300 شرکت‎کننده به عمل آمد، در حالی که اطلاعیه‎های چند روز پیش روابط عمومی، حداکثر مشارکت‎کنندگان را 170 نفر عنوان کرده بود. بدیهی است که وزیر نیز برای موجه جلوه دادن انتخاب خود از بانو حمایت خواهد کرد.

اما آنچه می‎ماند اول، خاطره‎ای خوش برای اساتید علوم ارتباطات دانشگاه آزاد است که اکنون گرد رییس‎جمهور جمع‎اند و یکی را از میان خود به مدیریت روابط عمومی وزارت نیرو انتخاب کرده‎اند، آنهم با استفاده از اعتبار داورانی که همگی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی بودند. دوم، ژستی برای آقای وزیر است که با انتخاب مدیر زن از طریق فراخوان عمومی، کلکسیون افتخارات خود را تکمیل کرد. سوم، حس بازی خوردن برای داوران بی‎طرف است و چهارم، حس ناامیدی برای جوانانی که هر بار به یک بازی دولتمردان دل می‎بندند.

این شوی شایسته‎گزینی با همه تلخی‌اش به پایان رسید اما طعم دموکراسی همچنان شیرین خواهد ماند.

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
2
0
بازهم خدا را شکر که خانم ببران انتخاب شد. خبر ها حاکی از آن بود که متاسفانه آقای ... که سالهای قبل خود را بازخرید کرده و حالا با قرارداد 6 میلیونی مشغول کار است اهل رفیق بازی شدید است و شخصی را به اسم اقای ع را در دفتر خود وارد کرده که به... و ... گرفتن از ارباب رجوع و همکاران شرکتهای زیرمجموعه شهرت داشته و قبلا به همین دلیل از وزارت نیرو اخراج شده بود و در توانیر هم به همین دلیل کنار گذاشته شد.
اقای وزیر باید بیش از اینها مراقب اطرافیان خود و انتخابهایش باشد .
کارمند با سابقه بیش از 30 سال در منابع انسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
2
دوست عزیز نویسنده و مدیر محترم سایت
آیا این روش با همه نواقصی که ممکن است داشته باشد و کسی منکر آن نیست، گامی به جلو در بهبود شیوه کارمندگزینی نیست؟ این چه ذهنیت غلطی است که هر روش جدید باید 100 درصد درست باشد والا به شدیدترین وجه ممکن کوبیده می شود. این چه رفتار مخربی است که به قول شهید مطهری فقط کسی که حرکتی می کند بمباران می شود و اگر هیچ حرکتی نکند تکریم هم خواهد شد.
به جای این عادات مخرب فرهنگی، بیاییم و با مستندات قوی (و نه آنطور که نویسنده محترم در پوشش اما و اگر عنوان کرده است) و نیز با استدلالات متکی بر علم، روش را تصحیح کنیم تا گام بعدی بهتر باشد نه اینکه انگیزه حرکت از افراد جسور گرفته شود.
باور کنید کشورهای پیشرفته همینطور و گام به گام جلو رفته اند.
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
3
اگر به انتهاي متن ايشون توجه كنيد ايشان كلا شخص منفي نگري هستند، چون خود ايشان مي گويند اساتيد دانشگاه ازاد... در كنار اساتيد دانشگاه علامه!! خب كه چي؟ ايا اساتيد دانشگاه علامه نظرشان بالاتر است و يا شايسته ترن؟ در حال حاضر همه شاهد هستند كه افتخارات علمي و ورزشي متعلق به دانشگاه ازاد است، همين نگرشها باعث مي شود تا انتخاب مديران زير سوال برود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
1
اقای فاضلی سمپات خوزستانیهاست
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
1
1
این اطلاعات سازی توسط این داوطلب تهیه نشده است مشخص است توسط یکسری از خود مدیران و پرسنل وزارت نیرو انجام شده است که در جریان امور بودند و با تحریف مطالب خواستند جنگ روانی ایجاد کنند البته خوبه که نشر میشه و دستشون رو میشه

اینها نفوذیهای باند و لابی آب خوزستان در ستاد وزارتخانه هستند هستند که دنبال گرفتن وزارت نیرو هستند و به شدت قومیتگرا هستند اکثر اطلاعات و تصمیمات وزارت در گروهها و کانالهای اینها و کانال جنگ اب صدای پای اب که دنبال وزیر کردن حمیدرضا خدابخشی!!!!!!! و شمسایی سازمان اب و برق خوزستان بودند جعل و منتشر میشه همین زدن خانم ببران از همون اول از گروهها و کانالهای اب خوزستان و چهارمحال شروع شد مثل کانال صدای پای اب و کارون و ..

همینها همایش کیانیان را به هم ریختند و کمپین نه به اردکانیان و نه به بیطرف راه انداختند که شمسایی بشه وزیر و حمیدرضا خدابخشی این طفل رویایی خود بزرگ بین اب برق خوزستان بشه معاون اب وزیر

بیطرف که سر رای ندادن فراکسیون اصولگراها و نه بزرگنمایی فراکسیون زاگرس اینها رای نیاورد بعد بعد از اینکه دیدند اردکانیان رای اورد شمسایی برای رد گم کنی خدابخشی را از معاونت برداشت که حساسیتها کم بشه خدابخشی هم یک بیانیه عاطفی رسمی نوشت که شمسایی پدر معنوی منه و فعلا مصلحته من مدتی پشت پرده باشم و من را برداشت

وزیر بدونه این لابی سازمان اب و برق خوزستان و نفوذیهایشان در ستاد وزارت که با اون دهها میلیارد اب نه تونستند اب تصفیه بدن دست مردم خوزستان بلکه با همکاری و تخصیص بی رویه به مافیای صنعت و کشاورزی خوزستان اب تالابها را هم خشکاندند و ریزگرد به حلقوم مردم دادند و همه حواسها را از خودشون به دو تونل انتقال 1 درصدی منحرف کردند اون را هم بدتر از مهندس چیت چیان که کامل در ید اختیار اینها بود و با نمکدان شکنی تظاهرات علیهش کردند و باعث شدند روحانی برش داره میزنن زمین

وزیر باید اول امار تولید و نصارف اب استانی را منتشر کنه تا فشارها از روش برداشته بشه در خوزستان
تیم اب و برق خوزستان باید عوض بشن و مسیولیت بپذیرن بجای هیاهو و این که اب خوزستانن را بردند الان ایلام لرستلن کهگیلویه چهارمحال و اصفهان همدان سهمابه شان را از حوضه کارون و دز میخوان

وزیر اگر امار و مصارف ابی استان را منتشر نکنه کل وزارتش را صرف فشار این امام جمعه و اون نماینده برای گرفتن سهم آب تلف میکنه و هیچ کاری هم نمیتونه بکنه
باید مفهوم مالکیت استانی اب برچیده بشه

اول سهم اب محیط زیست را بدین دوم تقسیم بقیه اب عادلانه
تمام استانهای جنوبی را مجبور کنید اب را ببرن روی اب دریا بجای اب شیرین نه اینکه بر عکس اب از دریا بیاری به مرکز کشور و اب شیرین کوهستانها را با سد جمع کنی ببری جنوب

به هر حال وزارت نیرو دچار عارضه لابی و باند و ارتباطاتشونوبا فراکسیونهای مجلس شده وزیر اگر تصفیه نکنه اسنها را کل وزارتش به درگیری هدر میشه



الان هم خانم ببران را اگر خودش منصوب میکرد مستقیما اینقدر حاشیه ایجاد نمیکرد که این سیستم باشه
وقتی مربی تیم شمایی ارنج تیم هم با شماست این سیستم انتخاب این حاشیه ها را داره و بدتر میکنه
بساط دهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
از وزیر نیرو خواهش می کنم که به این پرونده که بیش از 26 ماه است باز است و ... هنوز هم اصرار دارند بارئیس خاطی آشتی کنم رسیدگی کند،به بازرسی وزارت نیرو ،به مدیر کل وزارت نیرو وارجاع آن به توانیر طی چندین نامه،آمدن دوبار به وزارت نیرو و اجازه ندادن به داخل وزارت خانه و...،صدها نامه دیگر از خارج وزارت شکایت کردم اما به سبب نفوذ فرد خاطی وحمایت برق ... از او،آنهم به سبب حفظ ریاست خود ودنیا طلبی،تا کنون نتیجه ای جز تبعید کردن اینجانب نبوده،واین از عمدترین مامل فساد اداری در برق باختر است ودر سال 1389 که حقیر مبارزه ام را شروع کرده ام،هیچ مدیر امور ومدیر عاملی ومدیر حراستی نه تنها حمایت نکردندبلکه سنگ اندازی خوبی هم کردند که هیچ کارمند باشرفی، جرأت نکند به خیانتکارن تذکری بدهد،هنوز هم دیر نشده به خود بیایند وبا حقیر همکاری کنند که مبارزه ام را تا دو سال باقیمانده به خدمتم ادامه دهم،جوانان برومند ما از بیکاری سر خورده شده اند واز طرف دیگر مفسدان به اموال آنها خیانت کنند وبا حقوق های نجومی واختلاس های میلیاردی،تا کی حقیقت را خفه کردن ،تاکی شرافت ومردانگی را زیر سوال بردن،تاکی دروغ وتهمت آنهم بخاطر صندلی ریاست پست وبی ارزش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
این اقایی که با پرچم امریکا نظر میده و شدیدا از خوزستانیها و بختیاریها و لرستانیها متنفره اول به سوابق مهندس شمسایی رجوع کنه بعد صحبت کنه ایشون یک ادم عقده ای بوده که خود را صاحب نظر جلوه میده این بد بخت نمیدونه ایران بدونه خوزستان یعنی افغانستان دوم که باید به فکر کاشت و ترانزیت مواد مخدر باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
1
2
سطح دانش و شعور نویسنده گزارش از کنایه "دوشیزه ۴۸ ساله" که به این خانم زده روشنه. همه جای دنیا برای زنان تبعیض مثبت قائل میشن برای افزایش سطح مشارکت اونها در پست های مدیریتی و رده بالا. بجای شب نامه نویسی به فکر لذت بردن از دوره بازنشستگی تون باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خدا وکیلی این نویسنده به قدری عقده ای و حقیر بوده که به یک خانم دکتر با سواد و متشخص و با اصالت اینچنین اشاره می کند.
بدبخت استغفار کن تا خدا ببخشایدت
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
از کی تا حالا شمسایی و خدابخشی شدن نماد خوزستان تو خود سازمان اب و برق خوزستان کلی مخاف دارن که این پدر و پسر برن

تا کی میخواهید همه چیز را قومیتی کنید و با تحریف اذهان مردم به نیات سویتان برسید؟

اگر شما دلتان برای خوزستان میسوخت و خوزستانی بودید یک لیوان اب سالم میدادید دست مردم
دیگه دستتون رو شده و با تحریک قومیتی نمیتونید مخفی بشی اقای خدابخشی
اون زمان که با باند و شبکه ات میتاختی باید منتظر چنین روزی هم بودی
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
از کی تا حالا شمسایی و خدابخشی شدن نماد خوزستان تو خود سازمان اب و برق خوزستان کلی مخاف دارن که این پدر و پسر برن

تا کی میخواهید همه چیز را قومیتی کنید و با تحریف اذهان مردم به نیات سویتان برسید؟

اگر شما دلتان برای خوزستان میسوخت و خوزستانی بودید یک لیوان اب سالم میدادید دست مردم
دیگه دستتون رو شده و با تحریک قومیتی نمیتونید مخفی بشی اقای خدابخشی
اون زمان که با باند و شبکه ات میتاختی باید منتظر چنین روزی هم بودی
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
خوزستان را شما مافیای ثروت به این روز انداختید
سازمان اب و برق خوزستان که با او همه بودجه و اب نه تونسته اب بده دست مردم نه برق بعد همیشه تقصیرها را می اندازه گردن وزارت خونه و ایران

کدوم سازمان اب و برق استانی سراغ داری مشکلات تصفیه و برق استانش را بندازن گردن وزارتخونه؟ تنها استانی که مسیولین بی لیاقتش با این تاکتیک فرافکنی جیبشون را پر کردن و به مردم خوزستان را فریب دادن

تا چیزی هم بشه مثل شما میگین ما نفت شما را میدیم مگر نفت را شما زحمت میکشی زیر کولر میسازی بود و نبود تو روی ساخت نفت تاثیری داره؟ خودت بدون نفت چه هنری داری

اگر جانفشانی و شهادت بقیه ایران نبودن و شهادتشان جنابعالی مدیر خوزستانی به جای توهین به بقیه ایران که افغانستان میشین و تریاک باید می کاشتید اگر نفت ما! نبود الان به متجاوزین میگفتی خان دایی

شماها اول باغ خودتان را بیل بزنین و اباد کنین بعد بیایید ادعای وزارتخانه کنید

شما میخواهی بیایی مسیول کشوری بشی وقتی با اون لمپن و فاشیست بدنام که به ادعای کانالش میخواستند شما را بکنن مدیر اب چهارمحال و وزیر نیرو ریختید با فحاشی همایش اب را ریختید به هم اصلا حتی اصول مدیریت را هم نمیدانی

دوره بازی با نقاب اب و محیط زیست و اون باند محمد درویش تموم شده کاسبیتان را جمع کنید

پس بجای موجسواری روی تحریکات قومیتی و تفرقه افکنی و نفرت پراکنی زحمت بکشین استعفا بدین تا نیروهای جوان و مومن و متعهد خود خوزستان بیان مشکل اب و برق اونجا را حل کنن
به حد کافی بردید و خوردید در کیانپارس اهواز و تهران برج و بارو خریدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
متاسفانه برق نیوز هر جا که دوست داره اسم ها رو حذف میکنه و هر جا دوست نداره حذف نمیکنه نکن اقا نکن
ما میگیم نیک روش قرارداد کار مشخصه و ماهی 6 میلیون حقوق میگیره اسمش رو حذف میکنید. میگیم رفیق بازه و ... رشوه گیر رو اورده حذفش میکنید ولی شمسایی و خدابخشی و کیانیان رو تحریب میکنید و اشکالی نداره ...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
من کاری به مطالب گفته شده ندارم...
اما این وزیر به شدت قومی گراست و تمام مشاوران پنهانش که بهش خط و خطوط اصلی رو میدن همه بلا استثنا یزدی هستن.
اگه بهش میگفتن تا چهارسال مطمئن وزیری شک نکنید که تمام وزارت خونه رو از بالا تا پایین میکرد یزدی...
اینو باید میذاشتن استاندار یزد نه وزیر نیرو...
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
1
1
با نام و یاد ایزد یکتا
با سلام و احترام، در خصوص یادداشت فوق و گزارشی که از سوی یکی از داوطلبان محترم در این یادداشت آمده است مواردی را لازم دانستم به استحضار برسانم:
اگر چه هر فرایندی آغازینی برای گام نهادن در مسیر شایسته گزینی ممکن است دارای ایراداتی باشد ولی عزم وزیر محترم برای گام نهادن در این مسیر شایسته تقدیر است نه بدگمانی!!!!!
با مطالعه چند باره این یادداشت تحت عنوان" پشت پرده انتخاب مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو/ شوی شایسته سالاری با طعم دموکراسی" به جز یک سری القای حس بدگمانی به این شیوه نسبتا مناسب در انتخاب این موقعیت شغلی چیزی به عنوان پشت پرده در این فرایند ندیدم.
"دیکته نانوشته بیست است "
کاش تیتر یادداشت را لااقل به " ابهامات و نواقص فرایند انتخاب مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو" تبدیل میکردید، زیرا مطالب عنوان شده در یادداشت در بالاترین حد خود، چیزی بیشتر از ابهام و نقص در فرایند تلقی نمی شود. در چند وزارتخانه، سازمان و نهاد دولتی و غیردولتی سراغ دارید که چنین فرایندی برای انتخاب این موقعیت شغلی انجام پذیرفته باشد یا حداقل رسانه ای شده باشد؟!!! آیا بهتر نیست کمی از فضای توهم توطئه و یا بازی با قواعد در همه تصمیم گیریهای وزیر جدید خارج شویم؟
یک هیئت داوری در نظر گرفته شده که نگارنده محترم یادداشت به استناد گزارش یکی از داوطلبان گرامی نحوه ارزیابی این هیئت را زیر سئوال برده است!!!
از داوطلب محترم به استناد اخبار تایید نشده از ستاد وزارت نیرو نقل قول شده که قرار بوده سه نفر به مرحله نهایی برسند که از سه نفر به پنج نفر تغییر یافته است!!!
وزیر نیرو روز پنجشنبه بهترین روز هفته را به مصاحبه حضوری با نفرات منتخب اختصاص داده است که سایر روزهای کاری هفته را به امور مهمتر وزارتخانه بپردازد که مورد انتقاد قرار گرفته است!!!
شخصی از دانشگاه آزاد اسلامی با پیشینه مدیریت روابط عمومی توسط وزیر از بین نفرات نهایی انتخاب و معرفی شده است که انتسابش به دانشگاه آزاد اسلامی مورد انتقاد قرار گرفته است!!!
آیا داوطلب محترم که به این فرایند معترض است چنانچه خودش انتخاب میشد باز هم اظهار میداشت که عوامل پشت پرده باعث انتخاب ایشان شده است؟!!!
بدون اینکه شناختی در خصوص مدیر کل انتخابی روابط عمومی وزارت نیرو داشته باشم به عنوان کسی که سالها در حوزه آب و برق فعالیت کرده ام، باید به استحضار برسانم فرایند انتخاب ایشان درست بوده و اگر ابهام یا نقصی هم بوده بهتر است با شفافیت به آن ابهام یا نقص اشاره شود تا در انتخاب سایر مدیران وزارتخانه مورد توجه قرار گیرد نه اینکه کل این فرایند را " بازی با قواعد" تلقی کرد.ضمن اینکه نه تنها هیچ ضرورتی نداشت که مدیر روابط عمومی الزاما از بدنه وزارت نیرو باشد بلکه از دیدگاه بنده همان بهتر که این فرایند منجر به انتخاب شخصی خارج از بدنه وزارتخانه شد، زیرا یکی از ضعف های قبلی وزارت نیرو حضور کمرنگ مدیران کارنابلد روابط عمومی در زمینه اطلاع رسانی و بالاخص ارتباط با مطبوعات و اصحاب رسانه بود که امیداست با حضور مدیر جدید، این ضعف تا حدودی مرتفع شود و از نظر اینجانب حتی لازم است در معاونت بین الملل وزارتخانه هم که نیاز به تسلط بر حقوق و قوانین بین المللی در حوزه داد و ستد آب و برق و بهره گیری جدی از توانمندی سایر کشورها در حوزه آب و محیط زیست دارد از افرادی خارج از بدنه وزارت نیرو و ترجیحا از وزارت خارجه یا وزارت نفت استفاده شود در غیر این صورت چیزی فراتر از رویه تشریفاتی فعلی برای وزیر به ارمغان نخواهد اورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
1
سلام آقای بساط دهقانی .
به هیچ وجه آشتی نکن و به مبارزه ات ادامه بده تا پیروزی نهایی تو راهی نمانده ...به مسئولین شرکت خودتان هم نامه بنویسید و هم فشار بیاورید .موفق باشید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
1
سایت برق نیوز کلا به دنبال جنجال است. اگر آقای وزیر به دنبال این بودند که این خانم مدیر کل روابط عمومی شوند که دیگر این همه وزارت خانه را درگیر نمی کردند. مستقیما حکم می زدند که انتخاب این سمت در صلاحیت کامل وزیر است. هرچند که اگر اینطور می شد بازهم سایت فاخر برق نیوز جنجال دوباره ای به پا می کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
1
سلام .
اصفهانی ها با زیاده خواهی و مدیریت ناکارآمد خود منابع طبیعی و آب و نفت و گاز را این مملکت را به فنا دادند ...
پارسا منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
1
1
بسمه تعالی
با سلام و احترام
موضوع جای بسی تامل دارد!
اولاً ، در کشور باب شده رقیب های که شکست می خورند دنبال حاشیه هستند و این موضوع در کشور وجود دارد، همانطور که شاهد هستید در انتخابات بالا دستی هم این موضوع مطرح می شود، و از لحاظ آماری هم 5% خطا قابل قبول است.
دوماً : مگر می شود بین همه داورها که انتخاب شده اند به صورت سمت و سو داده شده تصمیم بگیرند، چند نفر از دوستان را بنده با آنها کار کردم چنان سیستمی هستند که مو لای درز نمی ره، و باز در این مورد نیز خطای بال 5% نداریم مثلا اسم کاندید از برگه امتحانی حذف نشده بود.
سوما ً از همه دوستان خواهشمندم اجازه بدهند وزیر محترم انتخاب ها را برای مدیرانشان خودشان انجام دهند این حقو مسلم یک وزیر جهت بهبود سیستم است چرا که احتمال دارد افرادی ارحج تر برای مدیریت ها در وزارت خانه وجود داشته باشد ولی با وزیر محترم هم عقیده نیستند و بحث تیم محور بودند را زیر سئوال خواهند برد.
تشکر از برق نیوز
کارگر زحمتکش نیروگاه یعثت تهران
|
Germany
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
1
نابودی کامل نیروگاه بعثت تهران به لطف انتخاب مدیر عامل ...
مهندس موسوی بعد از مدیریت ضعیف در نیروگاه رامین از آنجا به بعثت اورده شد تا دوباره مشخص شود برای مدیر عامل شدن نیاز به تخصص نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
اگر زرگرپور و حاج رسولیهای اصفهانی و اردکانیان یزدی در دهه 70 بجای تسلیم در برابر فشار و زیاده خواهیهای مسیولین و نمایندگان خوزستان اون سدهای کارون و کرخه و دز را چند کیلومتر بالاتر در استانهای سرمنشا اب مثل لرستان و کهگیلیوه و چهارمحال و اصفهان و کرمانشاه میزدن هم اون استانهای محروم اباد میشدن هم امروز فحش نمیخوردن از خوزستانیها

قابل توجه و عبرت برای سایر مدیران کشوری که با اینها کار میکنن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
1
0
ساز وکار انتخاب مدیران را بخشنامه انتصاب وانتخاب مدیران که به امضاءریاست محترم جمهوری رسیده ، تعیین کرده است ضرورتی به این حرکتها واقدامات نمی باشد اما نکته ای که وجود دارد دیر یا زود دامنه آقایان را خواهد گرفت اینست که باید مدیران قبل تطبیق با شرایط بخشنامه ، کارمند دولت باشند که متاسفانه ایشان واجد این شرایط نیست وبزودی بازرسی ودیوان سراغ ایشان خواهند آمد
پاسخ ها
پارسا منتقد
| Iran (Islamic Republic of)
بخشنامه برای سازمان ها می باشد نه وزارت خانه وزیر این اجازه را دارد، مدیران کل و معاونین را از خارج وزارت خانه انتخاب نمابد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
سلام متاسفانه هر انتخابي در اين كشور مورد انتقاد است ليكن منطق بر عدم توجه بايد باشد چرا كه هر كي به فواخور برداشت خود حتي گاهي كه منافع به خطر بيفتد به هر گونه سم پاشي اقدام ميكند متاسفانه تا جايي در حال پيشرفت هستيم كه بجاي كمك با دلايل متفاوت سعي بر تخريب مي كنيم واين بزرگترين ضعف در ساختارهاي ارزياب كه موجبات حذف اقتدار مي باشد بسياري عوامل انتقادي از نا اگاهي وعدم بصيرت مي باشد انشالله روزي همه در پيشكاه حق با انتقاد منصفانه به انشا مطلب بپردازيم و توجه داشته باشيم مسول اعمال خود در روز اخرت بايد باشيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
0
شاید یک راه مقابله با مافیای آب انحلال شرکت آب و برق خوزستان و جدائی آب و برق از یکدیگر و تاسیس دو شرکت جداگانه برای آب و برق باشد مثل همه جای ایران. وجود همین شرکت دوگانه و دوزیست یکی از علل اساسی ایجاد بحران آب و محیط زیست در خوزستان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
0
شاید یک راه مقابله با مافیای آب انحلال شرکت آب و برق خوزستان و جدائی آب و برق از یکدیگر و تاسیس دو شرکت جداگانه برای آب و برق باشد مثل همه جای ایران. وجود همین شرکت دوگانه و دوزیست یکی از علل اساسی ایجاد بحران آب و محیط زیست در خوزستان است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار