کد خبر: ۲۹۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
در این مراسم، ۴ پروژه برقی شامل بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال و ۲۸۰ میلیون یورو، پست ۴۰۰ کیلوولت میمند با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، پست ۲۳۰ کیلوولت فولاد پرشیا با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال و پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه سمنگان با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال با دستور رئیس جمهوری و با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
به گزارش برق نیوز، همزمان با نخستین روز از دهه فجر و در ادامه سفر دکتر "حسن روحانی" و هیئت دولت به استان کرمان، در آیین بهره‌برداری هم‌زمان از طرح‌های اقتصادی و زیربنایی در این استان، ۹ طرح مهم آب و برق این استان با توضیح رضا اردکانیان، وزیر نیرو و با دستور رییس‌جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

در این مراسم، ۴ پروژه برقی شامل بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر با اعتباری بالغ بر (۱۴۰۰ میلیارد ریال + ۲۸۰ میلیون یورو)، پست ۴۰۰ کیلوولت میمند با اعتباری بالغ بر (۶۰۰ میلیارد ریال)، پست ۲۳۰ کیلوولت فولاد پرشیا با اعتباری بالغ بر (۱۶۰ میلیارد ریال) و پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه سمنگان با اعتباری بالغ بر (۴۵۰ میلیارد ریال) به بهره برداری می‌رسد.

همچنین در این سفر، ۴ پروژه آب و فاضلاب شامل آبرسانی به شهر رودبار با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال و با هدف تأمین آب شرب مورد نیاز ۹۵ هزار نفر و اشتغال ۵ نفر، آبرسانی به قسمتی از شهر کهنوج با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال و هدف تأمین آب مورد نیاز ۲۵ هزار نفرو اشتغال ۳ نفر، آبرسانی به شهر خورسند با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و هدف تأمین آب مورد نیاز ۲۲ هزار نفر و اشتغال ۳ نفر، آبرسانی به بهرمان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و هدف تأمین آب مورد نیاز ۱۱ هزار نفر و اشتغال ۳ نفر، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

همچنین در این مراسم، طرح پست ۴۰۰ کیلوولت جیرفت با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، پست ۴۰۰ کیلوولت کهنوج با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و طرح فاضلاب سیرجان (واگذار شده به روش بیع متقابل) با اعتباری بالغ بر ۲۰۵ میلیارد ریال برای تحت پوشش قراردادن ۱۹۷ هزارنفر و اشتغال ۵۰ نفر کلنگ زنی شد.

* افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر
این نیروگاه که در شهر سیرجان استان کرمان واقع‌شده است در سال ۱۳۹۲ عملیات اجرایی آن با ظرفیت ۴۹۲ مگاوات آغاز شده است که در سال ۹۵ واحد‌های گازی راه‌اندازی شده و در این مرحله بخش بخار آن به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال و ۲۸۰ میلیون یورو توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده که علاوه بر توسعه تولید برق در منطقه ۵۰۰ شغل به‌صورت مستقیم و ۲۰۰۰ شغل نیز به‌صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

*آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت جیرفت
این پست به ظرفیت ۲۰۰*۲ مگاولت آمپر در شهرستان جیرفت واقع‌شده است بااعتبار ۶۰۰.۰۰۰ میلیون ریال با کارفرمایی شرکت برق منطقه‌ای کرمان احداث می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گیرد این پروژه علاوه بر تقویت شبکه برق منطقه پس از بهره‌برداری برای ۱۱ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

*آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت کهنوج
این پست به ظرفیت ۳۱۵*۲ مگاولت آمپر در شهرستان کهنوج واقع‌شده است بخش ۲۳۰ کیلوولت آن قبلاً برقدار شده و بخش ۴۰۰ کیلوولت آن بااعتبار ۳۰۰.۰۰۰ میلیون ریال با کارفرمایی شرکت برق منطقه‌ای کرمان احداث می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گیرد این پروژه علاوه بر تقویت شبکه برق منطقه، برای انتقال توان نیروگاه شوباد کهنوج، و برقراری رینگ ۴۰۰ کیلوولت با نیروگاه کرمان و هرمزگان از طریق خطوط مربوطه مورداستفاده قرار می‌گیرد و پس از بهره‌برداری برای ۱۱ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

*بهره‌برداری پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت میمند
این پست به ظرفیت ۲۰۰*۲ مگاولت آمپر در شهربابک واقع‌شده و در سال ۱۳۹۲ بااعتبار ۶۰۰.۰۰۰ میلیون ریال و با کارفرمایی شرکت برق منطقه‌ای کرمان عملیات اجرایی آن آغازشده است این پروژه علاوه بر تقویت شبکه برق منطقه، برای تأمین برق صنایع (تأمین برق صنایع مس خاتون‌آباد) مورداستفاده قرار می‌گیرد و پس از بهره‌برداری برای ۱۱ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

*بهره‌برداری پست کلیدخانه‌ای ۲۳۰ کیلوولت پرشیا
این پست کلید خانه‌ای در منطقه اختیارآباد شهر کرمان توسط بخش خصوصی (صنایع فولاد بوتیا) برای تأمین برق صنایع فولاد بوتیا بااعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن شروع‌شده است.

*بهره‌برداری پست کلیدخانه‌ای ۲۳۰ کیلوولت نیروگاهی سمنگان
این پست کلید خانه‌ای در شهر سیرجان توسط بخش خصوصی (شرکت ملی صنایع مس ایران) برای انتقال توان برق تولیدی نیروگاه سمنگان بااعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آن آغازشده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار