کد خبر: ۲۹۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
توسعه انرژی‌های نو بخصوص انرژی خورشیدی از اهمیت فراوانی در تمام حوزه‌ها برخوردار است. یکی از این حوزه‌ها بحث امنیتی است. پدافند غیرعامل و ارتقاء امنیت تولید و توزیع انرژی ضرورت استفاده بیشتر از انرژی‌های نو را می‌طلبد.
وجود مزیت‌های پدافند غیرعامل در استفاده از این نوع انرژی:

پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به بکارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
صنعت برق به واسطه جایگاه حساس در خدمات رسانی، از حوزه‌های مهم در بحرانهاست که با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ظرفیت‌های بخش آموزش باید درجهت ارتقای ایمنی آن گام برداشت. صنعت برق از شریان‌های زیربنایی کشور است و باید با شناخت بهنگام روش تهدید احتمالی و نوظهور، طرح‌های جدیدی برای مقابله داشت. همچنین صنعت برق در مواقع بحران از حساسیت‌های خاصی برخوردار است چرا که پایداری برق، امنیت و امید را به ارمغان می‌آورد.
 
 
 
تنوع بخشی به منابع انرژی و ارتقاء امنیت تولید و توزیع انرژی:

یکی از اهداف مهم برای تمامی کشور‌ها تنوع سبد انرژی و کاهش وابستگی به نوع خاصی از انرژی یا نقطه تأمین انرژی خاصی در جهان است. کشور‌های مصرف کننده انرژی در پی تنوع بخشی به منابع تأمین انرژی خود هستند، حتی اگر این منابع به درصد کمی در نقاط متنوع قابل دستیابی باشند. کشور‌های تولیدکننده و صادرکننده انرژی بخصوص انرژی‌های فسیلی نیز با نزدیک شدن به پایان عمر این منابع، در پی جایگزین کردن هر دو دسته انرژی‌های صادراتی و مورد استفاده داخلی هستند تا حداقل تبدیل به مصرف کننده عمده انرژی نگردند.

ایران هم که وابستگی شدیدی به منابع سوخت‌های فسیلی خود پیدا کرده است، باید هرچه سریع‌تر سبد انرژی خود را متنوعسازد تا در آینده با مشکل مواجه نگردد. با توجه به پتانسیل بالای ایران در انرژی خورشیدی و وضعیت خوب تابشی دربخش‌های بزرگی از ایران، استفاده از انرژی خورشیدی یکی از بهترین راه‌ها برای تنوع بخشی به سبد انرژی ایران است.
 
 
 ضرورت‌های امنیتی در توسعه انرژی‌های نو
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار