کد خبر: ۲۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
برای شمارش پالس‌ها به صورت ورودی رله یا حالت جامد می‌توان از کانترهای الکترونیک و معمولی استفاده کرد. برخی از این کانترها به یک باتری داخلی با طول عمر بالا مجهز بوده و به منبع تغذیه‌ی خارجی نیاز ندارند.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: برای شمارش پالس‌ها به صورت ورودی رله یا حالت جامد می‌توان از کانترهای الکترونیک و معمولی استفاده کرد. طبق تصویر شماره‌ی (1)، برخی از این کانترها به یک باتری داخلی با طول عمر بالا مجهز بوده و به منبع تغذیه‌ی خارجی نیاز ندارند.


برای راه اندازی این نمونه کافی ست کاغذ عایق باتری را خارج کرده تا صفحه نمایش کانتر روشن شود. در مرحله‌ی بعد و با توجه به اطلاعات درج شده روی بدنه‌ی کانتر، می‌توان ترمینال‌های شمارش و ریست را سیم‌بندی کرد.


به عنوان مثال به تصویر شماره‌ی (2) توجه کنید. در این دیاگرام از یک کانتر معمولی با ریست الکترونیک برای شمارش تعداد عملکرد یک کنتاکتور استفاده شده است. برای سیم‌بندی این مثال کافی است دو پایانه‌ی کانتر را به بوبین کنتاکتور متصل کنیم. در این اتصال با هر بار روشن و خاموش شدن بوبین کنتاکتور KF1، مقدار عددی کانتر، یک شماره بالا می رود. همان گونه که اشاره شد ریست در این کانترها به شیوه‌ی دستی و الکتریکی قابل انجام است.


توجه داشته باشید که برای ریست الکتریکی کانتر ممکن است یکی از روش های اعمال ولتاژ مشخص یا اتصال دو ترمینال تعبیه شده در پشت دستگاه مجاز باشد.

 شمارنده یا کانترهای معمولی

منبع:مثلث زرد

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار