کد خبر: ۲۹۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: چهار نیروگاه در فهرست فروش سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است و پاکت‌های مناقصه این چهار نیروگاه بیست و چهارم بهمن بازگشایی می‌شود.
به گزارش برق نیوز، محسن طرز طلب گفت: در کل ۱۱ هزار و ۵۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی بخش دولتی برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه گذاران خارجی نیز می‌توانند سهام این نیروگاه‌ها را خریداری کنند، گفت: مانعی برای ورود سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد و آن‌ها نیز می‌توانند سهام نیروگاه‌های موجود در فهرست واگذاری را خریداری کنند.

سازمان خصوصی سازی نام چهار شرکت «تولید نیروی برق لوشان»، «مدیریت تولید نیروی برق لوشان»، «تولید نیروی برق شاهرود» و «تولید نیروی برق آذربایجان» در فهرست بنگاه‌های در حال عرضه قرار داده است.

بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، باید سهم نیروگاه‌هایی که توسط دولت اداره می‌شود به ۲۰ درصد و سهم بخش خصوصی به ۸۰ درصد برسد؛ در همین راستا، واگذاری بخشی از نیروگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

اکنون بیش از ۶۰ درصد ظرفیت نیروگاهی توسط بخش خصوصی و بقیه توسط دولت اداره می‌شود.

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی همچنین در مورد باقی ماندن بدهی نیروگاه‌های واگذار شده برای دولت، گفت: در واگذاری‌های جدید، نیروگاه‌ها در قالب شرکت واگذار می‌شود و خریداران سهام شرکت را خریداری می‌کنند.
وی در این ارتباط افزود: همه درآمد‌ها و تعهدات شرکت‌ها پس از واگذاری به خریدار منتقل می‌شود.

این سخن طرز طلب، به واگذاری نیروگاه‌ها در گذشته اشاره دارد که در آن واگذاری‌ها نه تنها منابعی در اختیار صنعت برق قرار نداد، بلکه بدهی‌های آن نیروگاه‌ها نیز برای شرکت برق حرارتی باقی ماند.

این در حالیست که با استناد به ماده ۲ قانون حمایت از صنعت برق، تا ۷۰ درصد منابع حاصل از واگذاری نیروگاه‌ها باید برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام به وزارت نیرو برگردد.
منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
هزینه تولیدی برق کیلواتی ده تومن را می دهیم کیلواتی هفتاده تومن تحویل می دهیم بجای ان ده و پانزده میلیاری تومانی هم باب فروش نیروگاههای بیست ساله می گیریم!! خدایا این مدیران را از صنعت برق نگیر اگر می گیری سریع بگیر
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
1
یک مسئله عجیب اینه که :
هر دقت موقع رفتن مدیری می شود خصوصی سازی ها شتاب می گیرد. چرا?
در ثانی چرا اموال عمومی به ثمن بخس فروخته می شود?
چطور فروشی است که خریدار ظرف ۲ تا ۴ سال تمام پولی که داده را پس می گیرد?
نزنید چوب حراج بر اموال مردم.
اگر خصوصی سازی خوب است و اگر خریداران مشروع هستند پس بنیاد مستضعفان اموال مصادره ای طاغوتیان را بر گرداند.
نمنید اینکارها را با ملت و نظام. نکن طرز طلب. نکن وزیر. نکن نکن نکن
ملت مظلوم ایران
|
Germany
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
نیروگاههای دولتی برق کیلواتی 10 تا بیست تومن تولید میکنند(گازی باش یا بخار) و همین نیروگاه وقتی خصوصی می شه کیلواتی هفتاده و هشتادم هزینه اش در بازار برق صورت حساب صادر می کنند حالا من نمی دانم نیروگاه سهندقیمت دویست و بیست و سه میلیارد تومن با پیش پرداخت شصت و هفت میلیارد نقدینگی برای خصوصی سازی و دولت چه سودی داره در صورتی که سهند حداقل در سال سه میلیون و شصد هزار مگاوات برق تولید می کند که طبق محاسبات بازار، درامدی بالغ بریکصد و هشتاد میلیارد تومان درامدش خواهد بود اگر هزینه نزدیک به سی میلیارد تومن برای بهره برداری تصور کرد نیروگاه شش ماه برگشت سرمایه را پرداخت می کنه هیچ!! قسط سال اول هم تامین می کنه و در عرض سال دوم تمام اقساط شش سال آینده مابقی ان تسویه حساب می شود؟!! حالا چرا ی نیروگاه که تا بیست سال دیگر حداقل تولید برق دارد چرا به قیمت زمین و بازنشستگی واگذار گردد؟!! آقای چیت چیان هم که رفت جلوی این فاجعه ها را بگیرد؟!! رضا خان هم فعلا خواب است و همایون طلا هم هیچی درگیر آرش خان هست که چطور مدیریت توانیر هم باشه؟!! خلاصه یکی به داد این ملت برسه!؟؟ نیروگاه شاهرود کیلواتی سیصد دلار برای فروش گذاشتند مپنا بخواهد نیروگاه بسازه کیلوواتی چند هزینه می کنه؟!! نیروگاه لوشان که دیگر مثل سهند هست فاجعه تر هزینه زمینش هم نمی شه؟!! خلاصه باید منتظر ماند تا ببین این سفره برای کی باز شده؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
برق نيوز لطفا عملكرد اين شركت برق حرارتي را بگذار به نظرسنجس
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
اشکال اساسی در فروش اموال عمومی است. با خصوصی شدن نیروگاه ها کنترل از,دست دولت خارج و دولت ضعیف می شود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
حالا اسناد چرا سوخت?
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
وقتی ... باشند موقع رفتن چاره ای جز آتش زدن اسناد ندارند.
امیدواریم مقامات امتیتی به طور جد ورود کنند.
در بهره داری تولید و توسعه نیروگاه ها و احداث ان سالانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه می شود و اخر سر مدارک می سوزد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار