کد خبر: ۲۹۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
 معاون اول رئیس جمهوری با بیان پیشرفت‌های صنعت برق در ساخت واحد‌های نیروگاهی تاکید کرد: در بخش زیرساخت ها، دستاورد‌های بسیار خوبی داشته ایم که یکی از آن‌ها ساخت نیروگاه با توان داخلی است که توان احداث آن را در سایر کشور‌ها داریم که نمونه آن در کشور همسایه عراق است.
به گزارش برق نیوز، اسحاق جهانگیری  در آیین افتتاح فاز نخست واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اشکذر یزد، افزود: موصوع دیگر اتصال به شبکه برق کشور‌های منطقه از جمله عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و افغانستان است و حتی برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس هم به دنبال این امر هستند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران قادر است به یک هاب بزرگ تولید و توزیع برق در منطقه تبدیل شود و سرمایه عظیم نیروی انسانی را هم دارد و از شبکه برق و گاز وسیع و فراگیر در سراسر کشور برخوردار است.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: در دولت یازدهم تقریبا سوخت مصرفی تمام نیروگاه‌های حساس از مازوت به گازطبیعی تغییر یافت، سازمان حفاظت محیط زیست هم خوب ایستادگی کرد.

وی به حضور پررنگ بخش خصوصی در تولید انرژی اشاره کرد و یادآور شد: برخی نیروگاه‌ها هم در اختیار دولت و وزارت نیرو نیست.

جهانگیری با بیان اینکه خرید انرژی از بخش خصوصی موضوع دیگری است، اظهار کرد: ۷۸ هزار مگاوات ظرفیت نصب نیروگاهی کشور است و باید به سمت نیروگاه‌های پاک و هسته‌ای برویم.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با روسیه برای ساخت ۲ نیروگاه هسته‌ای توافق و پیش پرداخت هم شد و بخشی از تاسیسات آن از داخل تامین می‌شود.

وی در ادامه افزود: دولت هرکیلووات برق را سه هزار و ۷۰۰ ریال از بخش خصوصی خریداری و از قرار کیلوواتی ۴۰۰ ریال در اختیار مشترکان قرار می‌دهد، وزارت نیرو برای کاهش قیمت‌ها تلاش کند.

جهانگیری بیان کرد: در بودجه سال ۹۷ برای طرح‌های عمومی و خصوصی ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شد و با کمک بانک‌ها و دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان برای این بخش و پررنگ‌تر شدن حضور بخش خصوصی در نظر گرفته شد.

مرحله نخست نیروگاه تابان شهرستان اشکذر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
این نیروگاه توان ظرفیت تولید ۴۸۴ مگاوات برق را دارد و برای راه اندازی آن ۱۳۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار