کد خبر: ۲۹۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
صبح امروز به مناسبت فرارسیدن دهه فجر با حضور معاون برق و انرژی وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست عملیات ساخت نیروگاه ۴۵۱ مگاواتی ارس آغاز شد.
به‌گزارش برق نیوز، به مناسبت فرارسيدن سي و نهمين فجر انقلاب اسلامي صبح امروز (شنبه) با حضور عیسی کلانتری، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و «همايون حائري» معاون برق و انرژي وزير نيرو، عمليات ساخت نيروگاه سيکل ترکيبي ارس با ظرفيتي بالغ بر 451 مگاوات کلنگ زني شد.

همايون حائري، معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در اين مراسم طی سخنانی عنوان کرد: اين نيروگاه از جنس تكنولوژي‌هاي جديد و به دست توانمند فرزندان اين مرزو بوم ساخته خواهد شد.

وي افزود: اين نيروگاه كلاس F در راستاي حفظ محيط زيست و انرژي‌هاي پاك است، چرا كه به طور كلي رويكرد وزارت نيرو در دولت دوازدهم حفظ محيط زيست است.

حائری راندمان این نیروگاه 58.5 درصد عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون صنعت نيروگاهي كشور قادر است توربين‌هاي كلاس A تا F را در بالاترين رده‌هاي تكنولوژي تولید کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص زمان راه‌اندازي اين نيروگاه ابراز اميدواري كرد تا كمتر از ٢٠ ماه اولين توربين در اين نيروگاه روشن شود.

بر اساس این گزارش، اين نيروگاه داراي توربين کلاس F و داراي يک واحد گازي به ظرفيت 307 مگاوات و يک واحد بخار با ظرفيت 144 مگاوات خواهد بود.

راندمان اين نيروگاه 59 درصد برآورد شده که در صورت بهره‌برداري از جمله پيشرفته ترين نيروگاه‌هاي کشور خواهد بود.

گفتني است، هدف از اجراي اين پروژه تشويق سرمايه‌گذاري از طريق بخش غيردولتي، استفاده بهينه از انرژي سوخت مصرفي با توجه به راندمان بالاي واحدها، افزايش ظرفيت توليدي برق و ايجاد زمينه‌هاي اشتغال در منطقه به عنوان زيربناي توليد و... عنوان شده است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
جناب آقاي معاون محترم وزير
با سو مديريت آقاي به اصطلاح مهندس موسوي مديرعامل برق بعثت ما هرروز شاهد خسارتهاي ميلياردي به بيت المال هستيم و به هر مقام و سازماني كه اطلاع ميديم كسي گوش شنوا ندارد
هفته گذشته با اصرار اين آقا واحدهاي اين نيروگاه مجوز خروج نگرفت و باعث شد توربين واحد يك نيروگاه بعثت آسيب بسيار جدي ببيند و پرههاي آن شكسته و خسارت شديد به كندانسور زده شده به فاصله چند روز با اصرار واحد مهندسي و نگهداري براي خروج واحد 2 ايشان مجدد مخالفت كردند و بويلر فيدپمپ و ايرهيتر واحد 2 نيز خسارت بسيار سنگيني ديده .
جناب حائري شما به داد ما برسيد اين موجود بيسواد فقط به فكر منافع شخصي خود ميباشد و دائما در حال ايجاد تنش و خرابكاري ميباشد
کارگر زحمتکش نیروگاه یعثت تهران
|
Germany
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
سلام اقای حائری محترم جهت اطلاع شما عرض میکنم آقای مهندس موسوی مدیر عامل این نیروگاه با پول بیت المال برای خودش خونه ... میلیون تومانی در شهرک غرب رهن کرده آیا یک مدیر میتواند بجای پرداخت حق وحقوق کارگران این کار را انجام دهد؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار