کد خبر: ۲۹۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
وزیر نیرو گفت: دوران مدیریت تقاضا را در پیش رو داریم و بحث عرضه محدود است، لذا تلاش می‌کنیم تا به بحث مدیریت مصرف و تقاضا بیشتر بپردازیم تا با توجه به اینکه سال‌های خشکی را تجربه می‌کنیم، به سلامت از این سال‌ها گذر کنیم.
به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست خبری امروز (دوشنبه) در ساختمان ستادی این وزارتخانه، با بیان این مطلب که رسانه پل ارتباط دو طرفه صنعت آب و برق با مصرف کنندگان است، افزود: وزارت نیرو در این دوران بحث مدیریت توامان عرضه و تقاضا را در دستور کار دارد و برای تحقق آن نیازمند یک ارتباط مؤثر با مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به این مطلب که در این ارتباط گیری دسترسی آسان به اطلاعات و داده‌های موجود و شفافیت آن یکی از پیش نیازهااست که با استفاده از فناوری‌ها و تخصص‌های موجود و کمک رسانه‌ها این بخش کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اجرایی کرد، اظهار داشت: تمامی اطلاعات لازم را در دسترس قرار می‌دهیم تا در فرصت‌هایی که برای گفت و گو پیش خواهد آمد، سیاست‌ها و راهبرد‌های پاسخگویی به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مد نظر باشد.

اردکانیان ادامه داد: در این دوران باید جدای از انجام مصاحبه‌ها، فرصت‌هایی را در داخل و خارج از کشور برای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات جامعه رسانه‌ای در حوزه آب و انرژی و محیط زیست فراهم کنیم.

*پروژه‌های برقی در ایام فجر
وی گفت: در ایام دهه فجر در بخش برق، هفت پروژه نیروگاهی با ظرفیت ۲ هزارو ۷۲۳ مگاوات به ارزش دو میلیارد و ۹۰ میلیون یورو در بهبهان، یزد، گل گهر، سیرجان، سمنگان و سیرجان به بهره برداری رسیده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه احداث سه نیروگاه نیز در منطقه ارس، خرم آباد و زاهدان آغاز شده است که ظرفیت تولید برق کشور را افزایش می‌دهد، افزود: در زمان حاضر ۷۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داریم که بخش اعظم آن توسط توان داخلی به بهره برداری رسیده است که مجموعه این پروژه ظرفیت تولید برق کشور را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد داد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات برقی و نیروگاهی شامل توربین و ژنراتور در داخل کشور تولید می‌شود.

رضا اردکانیان با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته در سال ۵۷ تقریباً ظرفیت تولید نیروگاهی کشور ۷ هزار و ۲۴ مگاوات بوده که تماماً توسط نیروگاه‌های کلید در دست بوسیله پیمانکارن خارجی ساخته شده بود، اذعان داشت: امروزه به سطحی رسیده‌ایم که قدرت اول منطقه در تولید برق هستیم و با تمام کشور‌هایی که مرز خاکی داریم دارای مراودات برقی هستیم.

وی اضافه کرد: در بخش تجدید پذیر‌ها نیز تا کنون ۴۵۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر به بهره برداری رسیده و ۷۰۰ مگاولت نیز در حال احداث است که تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به ۵ هزار مگاوات خواهد رسید که تحول عظیمی در این بخش خواهد بود.

*انتقال، فوق توزیع و توزیع برق در ایام فجر

وزیر نیرو ادامه داد: در ایام فجر امسال ۵ هزار و ۳۱۷ پروژه انتقال، فوق توزیع و توزیع به بهره برداری رسید که ارزش پروژه‌های انتقال و فوق توزیع بالغ بر ۲۷ هزارو ۸۴۰ میلیارد تومان بود که حدود ۴ هزارو ۴۱۷ مگاوات با ارزش ۳.۵ میلیارد دلار از طریق بخش سرمایه گذاری خارجی تأمین شد.
 


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکاران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
سلام ;; اقای وزیر انسانی کار کن هستند ولی کاردان نیستند در انتخاب مدیران استانهاب سفارشات و سوابق ظاهری مدیران نگاه میکنند. مدیر عامل سابق استان ... 12.سال مدیر بودن ایشان برای بقای مدیریت خود اکثر فرزندان مدیران سایر دستگاهارو استخدام شرکت توزیع کرد دختر ارزیاب استانداری دختر ریس مالیات استان. بیاید برسی کنید طی 12 سال تمام.اموال منزل ب اسم خانه سازمانی خریداری و استفاده شخصی میکرد اگه اقای وزیر اگه خود مدیون شهدا میدانی برسی کن سکه یا کارت هدیه ک ب مدیران استان میبخشید چی بود. برسی کن چرا ماشین اختصاصی در اختیار خانوادش قرار داده بود از اموال شرکت ب نظر شما حلال؟؟؟؟اقای وزیر بروید زندگی نامه شهدا در مدیریت بخونید ببینید چ میگردن شهید صیاد شیرازی حتی تلفن هم ب منزل از محل کار نمیزدن ولی این اقا قبض برق گاز تلفن موبایل منزل اداره میداد دستور دهید برسی کنند
بابا برقی
|
Canada
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
مدیریت تقاضا = خاموشی
یداله پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
سلام
ای کاش وزیر محترم در مصاحبه هاشون فقط از نیروگاههای بزرگ و تجدیدپذیر صحبت نمی کردند و اشاره ای هم به نیروگاههای مقیاس کوچک می کردند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار