کد خبر: ۲۹۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
وزیر نیرو گفت: آنچه دیروز تحت عنوان عوارض ٨ درصدی مبلغ برق مصرفی به تصویب رسید مربوط به عوارض است و هیچ ارتباطی با بحث إصلاح قیمت برق نداشته، اما وزارت نیرو به دنبال منطقی شدن قیمت برق است.
به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان  گفت: هم اکنون ۷۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده تولید برق داریم. یکی از اتفاقاتی که باید رخ دهد این است که بتوانیم با ابزار‌های مختلف از جمله ارائه اعداد و ارقام دقیق این را بگوییم که نمی‌توانیم سالیانه هزاران میلیارد تومان از جیب مردم برای ساخت نیروگاه و فقط برای ساعت‌های پیک مصرف هزینه کنیم، برای سالی که هشت هزار و ۶۷۰ ساعت است، ایجاد نیروگاه‌های بیشتر فقط برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت، آن هم در زمان پیک مصرف به کار می‌آید.

وی اظهار کرد: ظرفیت نصب شده ما بیش از دو برابر پیک میانگین در طول سال است. باید به سمتی برویم که با یک درصد کاهش مصرف برق، هزاران میلیارد تومان صرفه جویی کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت برق اگر منابع لازم برای تعمیر و نگهداری و پایداری شبکه را نداشته باشد، تمام کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد، تاکید کرد: ما هر چه زودتر باید سرمایه گذاری لازم را برای این کار انجام دهیم.

به گفته وی، حدود ۸۰ درصد مصرف کنندگان برق در حد الگوی تعریف شده یا زیر آن مصرف می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند؛ ولی در همین شرایط پرمصرف کنندگانی داریم که به هیچ شکل منطقی نیست از تعرفه‌های خفیف برخودار باشند؛ بنابراین اصلاح قیمت به عنوان یک ابزار برای اصلاح روند پرمصرف‌ها کمک کننده خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار