کد خبر: ۲۹۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: یکی از راه‌های عبور از خشک‌سالی سال آینده در خوزستان، تقسیم خاموشی شبکه برق استان بین مشترکان است.
به گزارش برق نیوز، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: مدیریت مصرف و تشویق رفتار‌های مثبت در مصرف برق و به نوعی خوش‌خلقی مصرف برق را باید تبلیغ کرد؛ پیشنهاد می‌دهم تا در این ستاد کمیته فرهنگی را تشکیل دهیم که در فرهنگ مصرف آب و برق کار کند.

وی با تأکید بر اینکه این مسائل را با گفتمان و مطالب جدید به مردم اعلام کنیم، افزود: به دنبال این هستیم که مشترکان، خوش‌خلقی در مصرف آب و برق را رعایت کنند.

دشت بزرگ خبر داد: پیش‌بینی رشد مصرف سال آینده نسبت به امسال حدود ۸۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: در زمان پیک و در زمان غیرپیک، کمبود تولید‌ها را مشخص کردیم و یکی از راهکار‌ها برنامه‌ریزی برای تقسیم خاموشی بین مشترکان است.

دشت بزرگ ادامه داد: مجموع تولید نیروگاه‌های حرارتی در پیک سال آینده، چهار هزار مگاوات است که پیش‌بینی مصرف ۹ هزار مگاوات را داریم؛ بنابراین مابقی را باید بین نیروگاه‌های برق آبی و ... تأمین کنیم.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های برق آبی استان، تولید سه هزار و ۵۰۰ مگاوات در سال آینده را وعده داده‌اند؛ ظرفیت عملی تولید برق در فجر یک هزار و ۳۰۰ مگاوات است که برنامه‌ریزی شده تا ۶۰۰ مگاوات را از تأمین کنیم.

دشت بزرگ همچنین گفت: باید طرح‌های نیروگاه‌های خورشیدی را در استان خوزستان توسعه داد.

درویش علی کریمی مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به به‌روزرسانی دیزل ژنراتور‌ها اظهار کرد: در حوزه آب شرب یک نگرانی داریم که میزان ای. سی آب با حجم رودخانه رابطه معکوس دارد و در صورت کاهش دبی، میزان شوری افزایش پیدا می‌کند؛ در آبادان گزارش شده که ای. سی بین چهار هزار تا چهار هزار و ۳۰۰ در نوسان است و خطر بروز مشکلات جدی وجود دارد.

وی افزود: انتظار داریم که دستگاه‌های متولی و سازمان آب و برق خوزستان حتماً اقدامات لازم را با فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش مصرف انجام دهند؛ ضمن اینکه از همین حالا باید آموزش مدیریت مصرف را جدی بگیریم، چون در غیر این صورت نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار