کد خبر: ۲۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
محمدحسن صباغزادگان با بیان این که شبکه انتقال این شرکت از سال ۱۳۹۰ از کنترل دیسپاچینگ جنوب شرق جدا و تحت کنترل دیسپاچینگ ملی قرارگرفته بود و تاکنون دیسپاچینگ یزد در سطح فوق توزیع (RDC) فعالیت و همکاری نزدیکی با دیسپاچینگ ملی داشته است؛ افزود: با ابلاغ شرکت مدیریت شبکه برق ایران، دیسپاچینگ برق یزد به دیسپاچینگ منطقه (YAOC) ارتقا و وظایف و اختیارات آن نیز گسترش یافته است.
به گزارش برق نیوز، محمدحسن صباغزادگان با بیان این که شبکه انتقال این شرکت از سال ۱۳۹۰ از کنترل دیسپاچینگ جنوب شرق جدا و تحت کنترل دیسپاچینگ ملی قرارگرفته بود و تاکنون دیسپاچینگ یزد در سطح فوق توزیع (RDC) فعالیت و همکاری نزدیکی با دیسپاچینگ ملی داشته است؛ افزود: با ابلاغ شرکت مدیریت شبکه برق ایران، دیسپاچینگ برق یزد به دیسپاچینگ منطقه (YAOC) ارتقا و وظایف و اختیارات آن نیز گسترش یافته است.

وی همچنین اظهار کرد: با ارتقاء مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای یزد به دیسپاچینگ منطقه، شبکه انتقال و فوق توزیع استان یزد تحت پوشش این مرکز قرارگرفته است.

صباغزادگان با اشاره به این که وظیفه پایش و راهبری و ایجاد تعادل در شبکه برق به عهده دیسپاچینگ است؛ تصریح کرد: دیسپاچینگ از لحاظ گستره‌ی عملکرد به: دیسپاچینگ ملی (SCC)، دیسپاچینگ منطقه (AOC)، دیسپاچینگ فوق توزیع (RDC) و دیسپاچینگ توزیع (DCC) دسته بندی می‌شود.

وی از مشخصه‌های خاص و منحصربه فرد صنعت برق، هم زمانی تولید با مصرف، عدم امکان ذخیره سازی به صورت گسترده و لزوم ایجاد تعادل بین تولید و مصرف برای کنترل فرکانس قابل قبول برای مشترکان برشمرد که راهبری و پایش شبکه‌های برق را حساس و پیچیده کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه با اشاره به ارتقاء زیرساخت‌ها و توانمندی کارکنان این شرکت، اظهار کرد: این زیرساخت ها، امکان رویت کلیه ایستگاه‌های انتقال و نیروگاه‌ها و همچنین پایش و کنترل آن‌ها را در مرکز دیسپاچینگ فراهم آورده است که این زیرساخت ها، شامل: توسعه شبکه فیبرنوری در تمام نیروگاه‌ها و پست‌های انتقال، شبکه PLC و پوشش کامل شبکه بی سیم و تجهیزات موردنیاز در کل شبکه برق استان یزد است.

وی در پایان، استقلال مرکز دیسپاچینگ یزد و افزایش گستره عملکرد و اختیارات، افزایش سرعت بازیابی شبکه در مواقع بروز حوادث و خاموشی ها، جلب رضایت بیشتر مشترکان با برنامه ریزی دقیق خاموشی تعمیرات را برخی از مزایای ارتقاء دیسپاچینگ فوق توزیع به منطقه دانست.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار