کد خبر: ۲۹۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
برق خورشیدی به عنوان یک منبع جایگزین این روز‌ها کلی مورد توجه قرار گرفته است و استحقاق این توجه را هم دارد. توانایی آن در تامین برق دوربین‌های نظارتی در مناطقی که کابل شبکه بسیار گران است یا بیش از اندازه پیچیده است استفاده از برق خورشیدی یک راه حل مورد علاقه است.
باتوجه مصرف کم دوربین‌های مدار بسته یکی از بهترین روش‌های پاسخگویی به توان لازم این سیستم‌ها از پنل خورشیدی است.
 
تامین برق دوربین مدار بسته با انرژی خورشیدی
چگونه می توانیم دوربین مدار بسته را با برق خورشیدی تغذیه کنیم؟

وسایلی که نیاز دارید:
پنل خورشیدی
یک شارژ کنترلر خورشیدی
یک باتری خورشیدی
دوربین مدار بسته

فاکتور‌هایی که باید لحاظ کنید:
۱. تامین ولتاژ برق
۲. پشتیبانی باتری
۳. عوامل محیطی
۴. نصب

فاکتور ۱: تامین ولتاژ برق دوربین مداربسته خورشیدی

خیلی مهم است که ولتاژ تامین کننده باتری با دوربین یکی باشد. اگر یکی نباشند دوربین کار نخواهد کرد یا حتی خواهد سوخت.دوربین‌های مداربسته با برق ۱۲ یا ۲۴ ولت راه اندازی می‌شوند. به طور مثال دوربین مداربسته ۱۲ ولت، نمی تواند از طریق باتری یا منبع قدرت ۲۴ ولت تامین شود.علاوه بر این، اگر بخواهید برق دوربین مداربسته Ac رو با یک باتری خورشیدی Dc تامین کنید به یک دستگاهی نیاز دارید که DC رو به AC تبدیل کند یا برعکس؛ که یک اینورتر این عمل رو انجام می‌دهد.
 تامین برق دوربین مدار بسته با انرژی خورشیدی
 

فاکتور ۲: پشتیبانی باتری

برق خارج از شبکه‌ای که از پنل‌های خورشیدی دریافت میکنید باید به اندازه کافی برای تامین برق دوربین‌ها باشد مخصوصا در زمان‌هایی که آفتاب نیست یا ابریه یا بارانی. برق مصرفی دوربین‌های مداربسته متفاوت هستند، مخصوصا دوربین‌های امنیتی با قابلیت‌های دید در شب و چرخش که نیازمند برق بیشتری هستند؛ بنابراین مطمئن شوید که پنل‌های خورشیدی شما برای دوربین‌های مدار بسته برق رو با یک سرعت منطقی تزریق کنند. همچنین مطمئن شوید که باتری‌های خورشیدی شما هم قابلیت شارژ مجدد سریع رو داشته باشندو به اندازه کافی برق برای ضبط کردن و مانیتورینگ مداوم رو ذخیره کنند.
 

فاکتور ۳: عوامل محیطی

دوربین مدار بسته خورشیدی یا باتری شما در مکان‌های باز قرار میگیره که به ناچار در معرض عوامل محیطی قرار دارد مثل رطوبت، گرد و غبار یا رعدوبرق.اول از همه مطمئن شوید که دوربین مداربسته ضد آب انتخاب می‌کنید و از لوازم خورشیدی با جعبه ضد آب محافظت کنید؛ و مطمئن شوید که دوربین تمیز نگه داشته شود و از تارعنکبوت، ساس و مابقی حشرات دور بماند.
 
تامین برق دوربین مدار بسته با انرژی خورشیدی
فاکتور ۴:نصب دوربین مداربسته خورشیدی

قرار گرفتن پنل خورشیدی وقتی بحث تولید انرژی می شود تفاوت ایجاد می‌کند. تلاش کنید پنل خورشیدی را روبروی خط استوا قرار بدید که می تواند در بهترین حالت در معرض نور خورشید قرار بگیرد به جای این که آن‌ها را در سایه قرار دهید.
بنا بر تجربه بهترین حالت قرار دادن پنل‌های خورشیدی در جهت خط استوا و انتخاب شیب ایده آل است و این اهمیت دارد که باتری شما قبل از سوییچ شدن به برق خورشیدی کاملا شارژ باشد.
دوربین مدار بسته خورشیدی با باتری قابل شارژ و سنسور متحرک برای حیاط پشتی، راه‌های اختصاصی، مناطق پرت، ماشین‌های تفریحی، تریلر، مزارع، کلبه‌ها و خانه‌های تابستانی مناسب هستند.
 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
دوربین های خیلی خوبی هستند اما قیمت هاش خیلی بالا هست، من حرود ۷ ماه پیش یک دوربین خورشیدی کوچک باقیمت ۱۱۰۰ هزار تومان خریداری کردم اما الان شده ۲/۳۰۰ ؟؟؟ حتما این دوربین های خورشیدی خوشگل شما بالای ۲/۵ هستش و واقعا نمیشه خرید یعنی پول نداریم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار