کد خبر: ۲۹۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
 سرپرست فرمانداری سلطانیه گفت: هم اکنون این شهرستان ۴۶ روستا دارد که با آغاز عملیات اجرایی طرح برق رسانی به آخرین روستای علی آباد گویشه، ۱۰۰ درصد روستا‌های سلطانیه از این نعمت خدادادی بهره‌مند شدند.
به گزارش برق نیوز، توحید سلیمی گفت: عملیات برقرسانی به آخرین روستای این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال آغاز شده است که با تکمیل آن تمامی روستا‌های این شهرستان برق دار می‌شوند.

وی همچنین ادامه داد: همزمان با ایام الله دهه فجر ۸۶ پروژه عمرانی، کشاورزی، خدماتی و صنعتی این شهرستان با اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان بهره برداری و یا کلنگ زنی می‌شود.

سرپرست فرمانداری سلطانیه خاطرنشان کرد: از مجموع پروژه‌ها ۵۰ پروژه مربوط به بخش عمرانی با مبلغ ۱۶ میلیارد تومان، ۱۴ طرح کشاورزی به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان،۲۱ پروژه خدماتی با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان و افتتاح فاز دوم کارخانه توتون صنعت با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومان توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی را شامل می‌شود.

وی یادآوری کرد: ۱۲ خانه بهداشتی نیز در این ایام با اعتبار یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت و علاوه بر آن ساختمان مرکز بهداشت این شهرستان نیز با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سلطانیه با ۲ بخش و ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
طی چند سال گذشته برق رسانی به روستا‌های این استان روند روبه رشدی داشته و به طوری که حتی ساکنان روستا‌های کم برخوردار نیز از این نعمت بهره‌مند شده اند.

بنا بر اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، با توجه به آخرین سرشماری انجام گرفته سال (۹۵) از مجموع یکهزار و ۵۵ روستا،۱۷۲ روستا خالی از سکنه شده و ۱۴ روستا نیز فاقد برق زیر ۱۵ خانوار هستند که تا کنون به ۸۹۰ روستا با جمعیت ساکن ۱۰۳ هزار و ۷۰۵ نفر معادل ۹۹ درصد برق رسانی شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار